BLACK EYED PEAS: 'MONKEY BUSINESS'
(Interscope/Aquarius; 2005.)
Moram priznati da me put Black Eyed Peas od njihovih početaka do danas prilično začuđuje. Bez srama i iskreno mogu priznati da su prva dva BEP albuma vrlo dobra. Drugi je možda malo ljigaviji, ali i dalje stojim iza tvrdnje da se radi o dobrom plesnom hip-hopu s osvještenom notom. Onda je došao taj prekretnički treći. Doveli su onu antipatičnu ženu u bend, počeli su pjesme glupo nazivati, imali su onaj ne-hit s Justinom (ne razumijem kako je ta dosadna pjesma bez refrena mogla biti hit, bez obzira na ljepotana) i kad preletim pogledom po spotovima, zaključujem da su postali cirkusanti. Oni njihovi spotovi, boje, skakanje i plesanje, meni je to odlično za cirkus Kolorado, ali za bend je glupo. I ne muči me toliko to kako su oni shvatili svoju ulogu crnačkih glazbenika u američkom društvu nego su mi jednostavno bili glupi i ružni. Vrhunac retardacije je bio kad su svoju šašavu i baš zgodnu pjesmu 'Let's Get Retarded' preimenovali u 'Let's Get It Started'. Kolika budala moraš biti da misliš da je takav izraz nekome uvredljiv? Jasna je stvar da nisu mislili doslovce "retardiran" nego je to odlična (meta)fora za zabavljanje u doba kad se rijetko tko sjetio ičeg drugog osim "idemo se zabavljati". Oni smisle, i onda povuku riječ. Pih! Dakle, kad su posve izgubili kičmu, napravili sve da nam se uguze i postali klovnovi eto nam novog albuma.

Recept je na 'Monkey Business' očekivan - dobili su Justina još jednom, mada ovaj skoro ništa ne radi. Za neodlučne starije kupce imaju Jamesa Browna i Stinga (pobogu!), a album otvaraju preistrošenom temom na trubi iz Pulp Fiction. Ali, naravno da se nađe dijelova zbog kojih album vrijedi preslušavati, kao i 'Elephunk'. Naprimjer kad on njoj kaže "šta'š radit s tolko guzice u hlačama?", a ona odgovara "izludit ću te!", dancehall mačkica 'Dum Diddly' može proć kroz uho, ni prvi singl 'Don't Phunk With My Heart' mi također više nije tako loša. Ali, niti jedna od 16 pjesama nije hitčina kakve su bili 'Shut Up' i 'Hey Mama'. Zapravo, mada je album odgađan, zvuči kao da je sklepan na brzaka i bez ikakve volje i zato većim dijelom zvuči mlitavo. Bend je sada i vidno manje hip-hoperski, a puno više… nekakav plesni pop. Recimo da su puno bliže Gwen Stefani nego 'Bridging The Gap'.

Apsolutno je jasno da Black Eyed Peas izdaju ovaj album samo zato što su tek kod prošlog postali poznati pa moraju iskoristiti situaciju i objaviti još jedan da pukupe te milijune što im se nude. Pokupit će ih i onda će vjerojatno uslijediti duga diskografska pauza ovog najgoreg koncertnog benda kojeg su moja osjetila za života iskusila (a bilo ih je…) i jednog koji je općenito prešao dugi put na ljestvici kvalitete.

4. lipnja 2005.

'Elephunk'

'Bridging The Gap'