BEN HARPER: 'BOTH SIDES OF THE GUN'
(Virgin/Dallas; 2006.)
Kada sam prije otprilike tri godine na poklon dobio dvostruki 'Live from Mars' Bena Harpera i 'Nedužnih kriminalaca', već na prvoj pjesmi 'Glory and Consequence' prožeo me nevjerojatno prijatan osjećaj. I tako u tom poluushićenom, polunaježenom stanju duha i tijela, preslušao sam cijeli live koji je, by the way, izvrstan. Logični slijed događanja je bilo sakupljanje ostalih uradaka od kojih posebno izdvajam 'Diamonds On The Inside'.

Izdanje 'Both Sides Of The Gun' koje imam sadrži osamnaest kompozicija na dva CD-a a postoji i trostruko izdanje sa remiksima. Prvi disk predstavlja "nježnijeg" Harpera u jednoj, rekao bih, suviše ujednačenoj i pomalo po ničem posebnoj atmosferi. Melankolična, prepuna žudnje, 'Morning Yearning' doima se izuzetno snažnom pjesmom zbog savršenog vokala i još boljeg akustične podrške koji se savršeno isprepliću. Kad bih po prvi put neko čuo Harperovo pjevanje, rekao bih da je čovjek plačipička, no sve je to iluzija. Harper ima izuzetnu sposobnost duboko ponirati u sebe i vjerodostojno prenijeti snažne emotivne poruke ('Waiting For You').

Drugi dio albuma puno je bliži Harperu kakvog znate. Već na 'Better Way' Harper će pokupiti pozornost mnogo novih slušatelja, a oni stari će sigurno ustati i iz fotelje u koju ih je smjestio prvi dio albuma i preseravat će se pred ogledalom vježbajući za neki svjetski "air guitar" festival (za informaciju - ima jedan jako dobar u Amsterdamu). Konačno se i prateći vokali pojavljuju na po meni najupečatljivijoj, 'Both Sides Of The Gun'. Na 'Engraved Invitation' čujem tragove Rolling Stones, ali sve vrlo odmjereno. 'Black Rain' zaslužuje biti spomenuta, kao i savršena za plesnjak, 'Please, Don't Talk About Murder While I'm Eating'. Album zatvara 'Serve Your Soul' koja ima tisuću lica.

26. travnja 2006

Ben VH1

WikiBenia