BECK: 'GUEROLITO'
(Interscope/Aquarius; 2005.)
Beck se nikada nije bojao zvukova. Miješanje svakojakih melodija i smjerova njegove su omiljene igre. Riječi koje ubacuje između nekako su uvijek završavale u drugom planu jer njegova moć i lakoća ispreplitanja zvukova skoro da je prozvana beckologijom. Sićušan i bljedunjavi gospon Henson hrabro je spajao sve što smo mislili da se ne može spojiti, no onda mu je puklo srce i on ga je nastojao zaliječiti. Odbacio je zvukove i sve blagodati miks pulta i srce pokušao zaliječiti kroz akustično remek djelo naslovljeno 'Sea Change'. Time je zarazio mnoge koji ranije na njega nisu obraćali pažnju, a starim poklonicima ništa nije bilo jasno. Nakon toga se moglo očekivati neočekivano i nitko nije bio siguran što slijedi. 'Guero' je pokazao da se Beck vratio u carstvo zvukova, no mnoge su stvari krenule unatrag. Beck je s 'Guero' kopirao samog sebe iako se radi o iznimnom ostvarenju.

Svi izdavači najradije bi se rasplakali svaki put kad ih netko pita o prodaji. Čak bi se i naši saborski zastupnici mogli složiti oko toga, kada bi ih uopće bilo briga. Svugdje u svijetu nosača zvuka prodaje se sve manje i manje, a izdaje sve više i više. U izdavaštvu se u skladu s tim razvijaju trendovi poput objavljivanja nekoliko albuma istog autora godišnje, a sve više autora odlučuje se i na duple albume. Osim toga, totalno je in izdati remiksirani album nečijeg djela, pa je tako Beckov 'Guero' postao 'Guerolito'.

Opasni glazbenici dobili su Beckov blagoslov da se do mile volje poigraju s gumbićima i njegov materijal dodatne oplode. Air, Boards Of Canada, John King, 8Bit, Adrock, dio su ekipe koja je obilježila 'Guerolito' i stvorila prerađevinu koja ipak nije zasjenila original. Cjelokupno se može reći da je 'Guerolito' pretjerane naravi i nedovoljno impresivan, a to se od ovako promišljenog izdanja očekivalo. 'Guero' je znao odakle dolazi i gdje ide. 'Guerolito', koliko god sladak njegov naslov bio, ne uspijeva u potpunosti opravdati svoje postojanje.

Guerolito se drži rasporeda pjesama albuma 'Guero' iako je njegov karakter izmijenjen. Svaka pjesma satkana je od gomile detalja i sjajnih elemenata. 'Missing' je u rukama Air postala 'Heaven Hammer' i kroz svakojake synth efekte otvorila se tuzi. 'Girl' je pak izgubila originalnu hitoidnost i prepustila se naglašenim bubnjevima te bubblegum klaviru. 'E-pro' je sada 'Ghost Range' i obogaćena je diskretnim zvukovima egzotičnih instrumenata. 'Hell Yes' sada je diskom zaražena 'Gettochip Malfunction' što dovoljno govori o njenom identitetu koji potpisuju 8Bit. Boards Of Canada potpisuju srcedrapajuću 'Broken Drum', pjesmu koja bi se zahvaljujući prigušenim klavijaturama i ritam mašinom dobro snalazila i na 'Sea Change'.

Sve u svemu, 'Guerolito' je prevrtljivi klinac u pubertetu kojeg cure puše iako je u suštini štreber. Vješto skriva da traga za identitetom i da je tatino dijete jer ima spiku i u kvartu je glavna faca. Zna stvari preokrenuti naglavačke, ali ima poštovanja prema starijima. Mogao bi postati glavni frajer, samo kada bi se mogao osamostaliti. Ovako će vječno živjeti u sjeni vlastitog oca, no može biti siguran da je bio u trendu. Pitanje je samo je li se Beck na ovaj potez odlučio zato jer je bio jako zadovoljan ili jako nezadovoljan originalnim rezultatom? Zapravo, to uopće nije bitno jer Guerolito je sasvim pristojno dijete.

Ivana Markov
ivana@monitor.hr
19. veljače 2006