ARCHITECTURE IN HELSINKI: 'IN CASE WE DIE'
(Bar/None; 2005.)
Različiti ljudi vole različite okuse, a ja sam oduvijek volio slatko. U svom životu progutao sam tone i tone sladoleda, čokolade, bombona i ostalih slastica, pa nije ni čudo da sam bez problema probavio i drugi album Architecture in Helsinki. Ovi Australci su vrhunski slastičari, a 'In Case We Die' šećerna bomba za vaše uši, prava dionizijevska orgija veselih, ružičastih zvukova. Pretjerujem? Nikako!

Petero Melburnđana i tri Melburnđanke (ili kako se to već kaže) napravili su mali, jedva vidljivi iskorak od svog prvijenca 'Fingers Crossed' koji je razgalio srca indie klinaca prošle godine. Pjesme su sad kompaktnije, unatoč brojnim promjenama u samoj teksturi i tempu (po čemu malo nalikuju na Arcade Fire), melodije su pamtljivije, a tekstovi veseliji i prpošniji, kako i dolikuje pravom lo-fi pop albumu.

Na moju žalost, kolektivni duh muzičke publike ponešto se promijenio od vremena kada si samo trebao imati sjajne pjesme da bi postao istinski popularan. Tako su i AiH nažalost osuđeni na relativnu anonimnost, unatoč tome što zaslužuju puno, puno više. Ne slažete se? Poslušajte onda 'Neverevereverdid', njena mrtvačka zvona u rano jutro, koja se polako pretvaraju u perkusionističku kišicu, začinjenu laganim klavirom i tubom iz drugog plana, da bi naposljetku eksplodirala poput prekrasnog proljetnog dana čije se sunčane zrake sastavljene od drumrollova i ženskih vokala reflektiraju u lokvicama vode na napuknutim pločnicima. Možda je ipak 'It 5' pjesma za vas (i mene), slatka poput plosnatih lizalica od karamele koje sam jeo nekoć u djetinjstvu, sa stihovima o mjesecu, zalascima sunca i vinu, svim onim stvarima koje inače razgaljuju ženska srdašca. Ako vam i to nije dosta (alaj ste pohlepni) probajte 'Tiny Paintings', najbolju stvar na albumu, bitlsovski savršenu pop pjesmu, sa stihovima slatko-gorkim poput Lindtove čokolade s 80% kakaa: "Millionares have bought this town and changed everything! I found you in the lost and found! White! White! White!". Sad, kad ste konačno shvatili kakvo blago skriva ova bombonjera od albuma možete se prepustiti divnoj 'Maybe You Can Owe Me', u kojoj on pjeva kako ne može zaspati sve dok je ona uz njega, osjećaj kojeg smo svi mi (manje - više) iskusili. A i oni koji nisu mogu sklopiti oči i na trenutak ga zamisliti. Kako li je samo divno biti mlad i zaljubljen! Za kraj bih izdvojio 'Do the Whirlwind' koja će natjerati i najbjelji dio u vama da zapleše, sa svojim zbrejkanim vokalima i kliktajućim perkusijama, te 'Frenchy, I'm Faking', trominutnu odu posvećenu flertovanju koja negdje pri sredini potpuno popizdi uz jedan prigušeni ženski urlik, te zvuk brusilice koja kao da je doplovila iz najčudnijih momenata Einsturzende Neubauten.

Netko će mi sad zamjeriti što nisam naveo ostalih sedam pjesama, koje su jednostavno sjajne, no treba se kontrolirati, bar kad je šećer u pitanju. Ovo su opasna vremena za zdravlje, čak i kad ste mladi. Zato dijabetičari, oprez, ovaj album uzimajte u malim dozama da ne bi upali u šećernu komu. Ostali, vežite ubruse, sve ono o čemu ste sanjali dok ste prelistavali majčinu kuharicu za kolače sad vam je nadohvat ruke. Ne brinite se, kile ćemo skidati kasnije.

10. rujna 2005.

Točno i netočno

VH1 AiH