ARAB STRAP: 'THE LAST ROMANCE'
(Chemical Underground; 2005.)
Na svijetu ne postoji bend koji se više bavi seksom i romantičnim vezama od Arab Strap, a ta činjenica je posebno čudna ako uzmemo u obzir hiperseksualizirani svijet MTV-ja, no Malcom Middleton i Adian Moffat, dva naizgled prosječna Škota, već godinama isporučuju pjesme i albume koji tu zapravo najčešću tematiku pop pjesama predstavljaju u melankoličnom i nimalo glamuroznom svjetlu što ostavlja postiđenim sve te napuhane seks simbole.

'The Last Romance', njihov šesti album nimalo tematikom ne odskače od dosadašnjih tema, ali je uz gotovo nepodnošljivo okrutan cinični pesimizam u tekstovima primjetna i jedna vrlo blaga crta nježnosti i suosjećanja koja valjda dolazi s godinama. Glazbeno se Arab Strap također mijenjaju i ovdje je zamjetno obogaćivanje zvuka i mijenjanje načina pisanja pjesama započeto na prethodna dva albuma. Trademark njihova dva najpoznatija albuma 'Philophobia' i 'Elephant Shoe' bila je međuigra suhih mašinskih ritmova i post rock gitare. No bendovski zvuk zadnjih nekoliko albuma nudi raskošniju sliku u kojoj je ne samo naglašenija dinamika nego je i obogaćena povremenim gudačima i puhačima, a ritam mašina je zamijenjena bubnjem koji igra popriličnu ulogu u življim pjesmama kojih je, za razliku od prije, ovdje popriličan broj. Jedina konstanta je vokal Adiana Moffata koji i dalje zvuči kao mamurni voditelj ranojutarnjih vijesti.

'Stink' otvara album ubojitim tekstom i pankerskom žustrinom nepojmljivom za Arap Strap i otkucava u tek nešto više od dvije minute. Između nje i završne, jednako iznenađujuće 'There Is No Ending' s veselom puhačkom dionicom, nalazi se osam i više nego solidnih pjesama.

Jedini problem ovog benda koji uvijek radi kvalitetne albume zapravo i nije njihova greška: album koji čuješ prvi ostane u toliko jakom sjećanju da je zatim poprilično teško procjenjivati ostale.

5. studeni 2005

Trebamo više bendova poput AS