ANNUALS: 'BE HE ME'
(Ace Fu; 2006.)
Annuals su šesterac iz sjeverne Kalifornije koje predvodi dvadesetogodišnji Adam Baker, čovjek s dosta dobrim glasom koji me podsjeća na nekog, no ne znam na koga, s cijelim nizom trikova i, još važnije, s dobrim pjesmama u rukavu. Annuals rade kompleksne, psihodelične pop pjesme koje svakim novim slušanjem otkrivaju nove detalje. Akustika, elektrika i elektronika se gotovo besprijekorno prožimaju tvoreći radostan pastoralni vrtlog u kojem se dvanaest pjesama prelijeva iz jedne u drugu. Zbog takve slojevitosti Annuals je teško usporediti s nečim konkretnim, no mogu samo reći da se 'Be He Me' pristupom nadovezuje na ono što su radili ili rade Beach Boys, The Flaming Lips, Mercury Rev, Animal Collective ili Arcade Fire. Dakle, u pitanju je pop glazba neopterećena aranžerskim konvencijama.

TWILIGHT SAD: 'TWILIGHT SAD' EP
(Fat Cat; 2006.)
Twilight Sad su pak ponešto drugačija priča, no i njih karakteriziraju inovativni aranžmani i vrlo vjerojatno svjetla budućnost. Kvartet iz Glasgowa predvođen Jamesom Grahamom, čovjekom koji se očigledno ne stidi svog tvrdog škotskog naglaska, na svom prvom EP-iju predstavlja nešto što bih nazvao "alternativni stadion". Naime, zvučna slika je postavljena iznimno široko, prostranost jednostavno vuče na stadionsku himničnost, no s druge strane The Twilight Sad se ne boje odvrnuti pojačala do maksimuma i pustiti gitare i bubnjeve da nekontrolirano odjekuju prostorom. Možda je to zasluga klasičnog kompozitora Maxa Richtera koji je ovdje koproducent, no bend pruža upotrebu prostora koja je rijetko viđena i na albumima daleko iskusnijih bendova. Svaka stanka, svaka praznina ima svoju svrhu, a takva upotreba glazbe kao vitalne životne sile samo naglašava emocionalnost bendovih pjesama. U nekom alternativnom svemiru Twilight Sad punit će stadione i pojesti Coldplay i Keane za doručak.

28. veljače 2007

Annuals

Twilight Sad