ANGELS OF LIGHT: 'THE ANGELS OF LIGHT SING 'OTHER PEOPLE''
(Young God; 2005.)
Michael Gira je u dvadeset i nešto godina karijere prošao dug put od agresivnog mladića koji predvodi ultra-nasilan noise bend do cijenjenog alter-folk kantautora. I to zapravo i ne začuđuje toliko jer se ljudi s godinama mijenjaju, no zanimljivo je da pritom Gira nije promijenio pristup iako je tijekom godina znatno mijenjao sredstva i zvuk. Kad su Swans započinjali bili su izuzetno naporan bend koje je u cijelosti određivao njegov autoritet, zatim je došla pjevačica i klavijaturistica Jarboe i Swans su započeli svoj put prema jednom od najboljih bendova osamdesetih što su i potvrdili remek-djelom 'Children Of God'. Na tom je albumu prvi put došla do izražaja fasciniranost folk naslijeđem koja se nastavila i na daljnjim albumima, ali je svoju punu formu dobila tek nakon raspada Swansa s Girinim u osnovi solo projektom Angels Of Light. Njegova tajna je zapravo vrlo jednostavna: bez obzira ima li akustičnu gitaru u rukama ili zid buke iza sebe intenzitet ostaje isti i na taj način se Gira mijenja, ali bez kompromisa.

Četvrti album Angels of Light naslovom upućuje na kolekciju obrada, no pomalo tajanstveno objašnjenje je da se radi o pjesmama čiji su protagonisti "drugi" ljudi. Album je zapravo izgrađen na prošlogodišnjem tour only albumu 'I Am Singing To You From My Room' na kojem su demo snimke pjesama od kojih je dobar dio zastupljen i ovdje, ali u promijenjenim i znatno raskošnijim aranžmanima.

U pitanju je jedan od najkonciznijih i najprijemčivijih Girinih radova kojim dominiraju sjajne pjesme poput 'On The Mountain', 'Dawn', 'My Sister Said' ili 'Michel`s White Hands' koja govori o jednom drugom, danas poprilično ozloglašenom a nekad obožavanom Michaelu. Bilo kako bilo, radi se o čovjeku koji ne može pogriješiti bez obzira na sve promjene.

23. studeni 2005

Young God Records