ALEKSANDAR MITEVSKI: 'KIRILICA'
(Torus studio; 2006.)
Nije greška u pisanju. Na makedonskom jeziku ćirilica je u stvari kirilica. I kada stavite to ime kao naslov albuma, ljudi poput mene koji ne žive u Makedoniji i ne znaju točno tko je Aleksandar Mitevski, očekuju od albuma nešto tradicionalno, onako istinski ortodoksno s dozom mirisa vezenih paprika i zvucima gajda, zurla, ili zlatnožutim duhanom koji se mota između prstiju čovjeka sa tisuću bora s kojih se može pročitati povijest Makedonaca od Aleksandra preko 1903. do najnovijih zgoda i nezgoda koje se uvijek dobro završe na neki čudnovat način.

Ali, slušajući ovaj album ne vidim ništa od toga, već samo blijede obrise jeftine i sto puta reciklirane pop glazbe nad kojom dominiraju jeftini zvuci skopskih birtija gdje se od sisa ne vidi konobar koga tako željno čekate da naručite litru smederevke i "kisele" i još deset ćevapa sa lukom, i jednu naforu. Osim sisa, tu su i zgodni dečki, krema Skopja, inteligencija svoje vrste, kojima poriluk iz dupeta viri, a šuške se lijepe na violine i gitare propalih glazbenika (uglavnom rokeri i đezeri) koji moraju trpjeti taj dim i pijanstvo samo da bi doma mogli djeci i ženi dati koji euro.

I kad ovo pišem uopće se ne zajebavam, ustvari i kod nas u Hrvatskoj varijanta slična ovoj definitivno postoji. No, o albumu (namjerno sam ostavio samo par redaka za album). Pa da, kako što rekoh, tu nema ničega iskrenoga. Frajer koji je pisao ove pjesme ili se drogira pogrešnom drogom ili uvelike podcjenjuje intelekt Skopja. Govori se da su neki najbolji glazbenici svirali na albumu. Šteta. Loša, nemaštovita i neuvjerljiva produkcija ubila je i to dobro odsvirano. Ne mogu vjerovati da je ovakvo sranje od ploče dobilo toliki publicitet u Makedoniji, a još više ne mogu vjerovati da sam čak tri puta preslušao ovaj album tražeći barem zrno nade da napišem barem jedan pozitivni redak. Nisam ništa našao. Samo pola ocjene za omot. Moj CD plejer stvarno trpi sve.

14. ožujka 2006

Sheryl Crow

'The Very Best Of…'