VAN MORRISON: 'MAGIC TIME'
(Polydor/Exile Music/Aquarius; 2005.)
Obavezno preslušati bila bi prva misao. Druga koja se prirodno nastavlja je da je muzika ovog lika divna stvar koja ima snagu u zadnjoj minuti spasiti stvar, baš tada kad imate osjećaj da je današnji svijet melodija jedan veliki stroj koji smišljeno manipulira vašim emocijama.

Iako Van Morrison nije ključni autor u mojoj kolekciji glazbe, svrstao bih ga u onu grupu koja me dira taman toliko da ga uvijek imam pri ruci kad zatreba. Već naslovna 'Stranded' tako jednostavna i nenametljiva, pomalo pasivna, idealna za stiskavac u nekom zatamnjenom polupraznom baru, da naslutiti da velikih iznenađenja biti neće. U istom ambijentu na pjesmi 'Celtic New Year' autor je naizgled na novom, ali sigurnom terenu gdje ne može promašiti. Četrdesetak godina bavljenja ovim poslom učinilo je svoje. Ali to nije sve. Ne podilazeći publici autor isporučuje motive i melodije koje se mogu ravnopravno svrstati uz bok naslijeđu iz prošlosti. I još nešto. On zvuči sretno, zabavlja se, pleše... i mi sa njime ('Keep Mediocrity At Bay', 'Evening Train', 'This Love Of Mine'). Smatram da je jedan od najupečatljivijih trenutaka na albumu pjesma 'Gypsy In My Soul'. Obavezno slušati glasno. Glasovne sposobnosti autora više su nego stabilne, a i ta magija oko koje se sve vrti, nalazi se upravo tu. Potraga za nečim nadnaravnim, božanskim, kao kod svakog istinskog autora nikada ne prestaje ('They Sold Me Out').

Ima na ovom albumu pomalo svega. Od duha četrdesetih, preko plodnih šezdesetih, ili big band elemenata. Ima bluesa, jazza, folka... ali kada se sve to poveže s njegovim osobnim naslijeđem, ne izostavljajući dozu eksperimentiranja, rezultat je zbilja dirljiva kolekcija predivne muzike koja jednako dobro budi nostalgiju ali i podiže raspoloženje.

19. veljače 2006

Van centar

Jedan od najboljih