SPARKLEHORSE: 'DREAMT FOR LIGHTYEARS IN THE BELLY OF A MOUNTAIN'
(Astralwerks/Dallas; 2006.)
Nakon pet godina čekanja Mark Linkous nam je isporučio novi album. Konačno! Gospodin Linkous radi prekrasnu, prelijepu muziku i prava je šteta što mu treba tako dugo da zgotovi nešto više od 50 minuta muzike. No, kad jednom zavrtite album shvatit ćete da to vrijeme nije bilo potrošeno uzalud. Nove stvari Sparklehorse najviše podsjećaju na remek-djelo 'It's A Wonderful life' iz 2001. godine. Produkcija je gusta, no suptilna, aranžmani su grandiozni, no minimalistički, a pjesme su ujedno veće od života, i manje od makova zrna. Većina pjesama izgrađena je pomoću patentiranih sparklehorskeovskih klavirskih dionica te jako primitivnih perkusionističkih dijelova, a život pjesmama daje nježan i prozračan Linkousov glas i sitni produkcijski zahvati koji se nalaze ispod površine.

Problem s album je to što mi ni nakon 6 slušanja ne ostaje u memoriji. Možda je razlog to što je previše naliči na svog prethodnika, no prije bih rekao da je razlog to što na albumu nema tako jakih i dobrih pjesama. Ovako napamet mogao bi izdvojiti samo 'Shade And Honey', četverominutnu prekrasnu baladu, i posljednju, naslovnu stvar koja potpuno izlazi iz muzičkog prostora u kojem inače Linkous obitava. Sa svojih 10 i pol minuta instrumental 'Dreamt For Lightyears In The Belly Of A Mountain' zvuči kao najljepši score za najljepši film kojeg nitko neće nikad snimiti.

Sve u svemu, 'Dreamt For Lightyears In The Belly Of A Mountain' nije ni po čemu poseban, bar ne na prvih desetak slušanja. No tko zna, možda je nova ploča Sparklehorse crni konj kojemu treba vremena da razvije brzinu i na kraju pobijedi. Uopće me ne bi čudilo kad bih za mjesec dana shvatio da je ne mogu prestati slušati te da je jednostavno moram uvrstiti u listu najboljih albuma godine.

31. listopada 2006