LETHAL BIZZLE: 'AGAINST ALL ODDZ'
(V2/Dallas; 2005.)
Uz Roll Deep Crew, na novijoj britanskoj hip-hop sceni istaknutije mjesto zauzimali su još More Fire Crew. I u slučaju RDC iz kojih su izašla od kolektiva veća imena Dizzee Rascal i Wiley, tako je i MFC isproducirao ime koje je barem živo, ako ne veće od kolektiva. Lethal Bizzle je zasad jedini iz grupe koji se probio, s kolektivom je imao hit 'Oi', a solo je objavio klupski singl 'Pow (forward)', dok je 'Against All Oddz' njegov debi.

S Lethal Bizzleom dodatno, nakon prvog albuma Roll Deep Crew, popušta obrana grimea od drugih žanrova. Dok su RDC umiješali svašta u svoju sarmu, Lethal Bizzle se približio na pola puta hip-hopu. Početak i kraj njegovog albuma u stilu su starog žanra, dok je sredina tipičan britanski hip-hop. Barem zvukom, jer Lethal Bizzle je gangsta puno više nego što će ostali predstavnici brit-hopa (imena koja zaslužuju izdvajanje su Skinnyman, Killa Kela, Klashnekoff, Braintax, Jehst) ikada biti. Ali u temeljima to je tipičan, prljavi, jednostavan hip-hop zvuk. Grime ostatak albuma je prilično nalik njegovom najvećem neprijatelju Wileyu kojem je na ovom albumu objavio primirje. Osjeti se ipak pomak komercijalnijem zvuku s više ženskih vokala i organiziranošću pjesama oko refrena. Prema mojim gledanjima, to nije apriori loše i sasvim je moguće da bude posve okej. Ovdje to nije slučaj jer album previše odaje osjećaj jednoslojnosti. Sad dok ga slušam nemam neku posebnu zamjerku, čak su neke pjesme vanredno dobre ('Hitman', 'Uh Oh! (I'm Back)'), ali ništa Lethal Bizzle ovdje ne nudi da ne mislim kako je album osrednji. I mislim da to nema veze s pomakom u komercijalu, što je kod Kanoa skroz dobro ispalo, nego s tim što ovdje nisam čuo ništa novo niti ijednu produbljenu i razrađenu ideju.

Vjerojatno će Lethal Bizzle dobro proći u Britaniji zbog te njihove opsjednutosti samima sobom, pogotovo jer sličnih njemu nema puno, no van otočića na ćošku Europe morao bi ponuditi više toga da ga obgrlimo.

19. veljače 2006

Fire Camp