LACUNA COIL: 'KARMACODE'
(Century Media/Dallas; 2006.)
Kako su posredno i najavili Lacuna Coil žele osvojiti SAD. Jest da su oni Talijani, jest da je Europa kolijevka metala, ali veliki uspjeh i slava im se u Europi nije dogodila, a u Americi im se prikrajka smiješi. Iza sebe imaju već niz albuma i godinama sviraju, ali nisu uspjeli ući još ni u jedan brzi europski vlak. Zato su napravili album koji izravno cilja na američko tržište i ne bi bilo čudno kad bi se Lacuna Coil s 'Karmacode' konačno i probili u ĐorđBušlendu.

Kad ne bi išao u stroga žanrovska određivanja 'Karmacode', nego kad gledam moguću poziciju ovog albuma slobodno mogu reći kako se ovdje radi o malo žešćoj, ali radio-friendly glazbi. I dalje je to goth-metal, ali nijedan od sastavnih dijelova ovog albuma nije previše, čak ni prosječno ekstreman za ovakvu glazbu pa da bude radijima neprihvatljiv. Najveći adut bend je jasno, pjevačica Cristina sa tim svojim snažnim i teatralnim glasom. Muškog vokala ima vrlo malo i tu su Lacuna Coil najmanje milozvučni, dok instrumentalisti niti jednim dijelom ne idu do nekih granica niti eksperimentiraju nego isporučuju standardan groovy polu-brz metal. Zaista vrhunska produkcija uobličila je sve u uho ugodan i na prva slušanja jasan proizvod, što kažem bez ironije jer ovdje zbilja nema segmenta koji bi bio čudan ili pak iritantan; sve je probavljivo i prihvatljivo bez puno ugođavanja uha.

Približavanje SAD-u napravljeno je i neobičnim približavanjem Korn, naročito vrlo slično ugođenim basom i nekim rifovima (najočitije u 'What I See') što je pomalo i neobično za bend koji je prije svrstavan uz Gathering. Kad u ovaj tekst dodam još Evanescence onda možemo napraviti gradaciju goth-metal bendova s ženskim vokalima. Gathering su otišli još dalje u taj svoj pseudo-artizam i publiku mogu tražiti samo na našem kontinentu i polako širiti svoju fanovsku bazu. Evanescence su karikatura žanra i izuzetno necijenjeni među starom metal publikom koji ih i ne smatraju dijelom pokreta, dok su Lacuna Coil proizašli iz metal svijeta i ovim su se albumom primaknuli komercijalnom svijetu kao nikad do prije i vjerojatno će ga dobrano i dohvatiti bez da posve izgube stare fanove jer je ovo okej glazba.

10. travnja 2006