KIMYA DAWSON: 'REMEMBER THAT I LOVE YOU'
(K Records; 2006.)
Twee pop kao žanr je prije svega orijentiran na spajanje slatkastih vokalnih melodija s nečim što bih nazvao pokušajem očuvanja idealiziranog dječjeg pogleda na svijet. Da se i unutar takvog svjetonazora može dati pogled na sumornu stvarnost pokazuje ovaj album. Kimya Dawson koristi album kao svojevrsnu psihoterapiju i na njemu obrađuje teme poput bolesti, smrti i globalnih tragedija i unatoč tome ova je ploča jedna od najljepših stvari koje sam čuo ove godine.

Dok druga polovica nekadašnjih Moldy Peaches, Adam Green već godinama radi polu-novelty albume na kojima pjeva o Jessici Simpson i Nat King Coleu glasom pijanog Franka Sinatre i time osvaja simpatije MTV publike, Kimya se odlučila na puno iskreniji i intimniji pristup. Naoružana akustičnom gitarom, šarmantnim glasićem nikad odrasle djevojčice, jednostavnim melodijama i lo-fi produkcijom ona se na svom drugom solo albumu suočava s okrutnošću realnosti na krajnje neobičan način. Tekstovi na ovom albumu su spoj razočaranja raznoraznim osobnim i globalnim tragedijama i nikad ugaslog dječjeg optimizma. Teške životne situacije predstavljene su kroz jednu naivniju prizmu kojoj se i u najmračnijoj situaciji nađe nešto dobro.

Najbolje pjesme ovdje naoružane su s humanim cinizmom kojem nije u interesu poniziti čovjeka nego mu pomoći. Briljantna '12/26' govori o tsunamiju iz 2004., no stihovi poput "Close your eyes realy tight and imagine/that everything you've ever known is gone/ and everything you've ever loved is gone/ and the only reason you're alive is you were lucky/ and you were strong enough to hold on/ while you watched your family die" su dovoljno univerzalni da se obrate svima koji misle da im je život užasan. Na kraju krajeva u jednom trenu može sve biti gotovo, a da to ni ne znamo, a mi istodobno urlamo na nekoga jer je presolio juhu.

"I got good at feeling bad and that's why I'm still here…".

17. rujna 2006

Žena