ISOBEL CAMPBELL: 'MILKWHITE SHEETS'
(V2/Dallas; 2006.)
U osnovi, malo je toga moćnije od ljudskog glasa. Zato jedan dio glazbe sjajno funkcionira u tim ogoljenim intimističkim aranžmanima, oslonjenim na šparni instrumentarij i delikatnu, tihu snagu glasa. U nekim većim i ispeglanijim produkcijama ovi bi albumi bili potpuno izgubljeni, no u ovim isposničkim, akustičarskim aranžmanima otkrivaju strašnu unutarnju snagu, ljepotu intimnog nemira i osjećaj zatvorenosti u jednu malu polutamnu sobu. Jer ako postoji stadionska glazba onda mora postojati i glazba za sobe, a ovo je definitivno to. Isobel Campbell je nekadašnja vokalistica Belle & Sebastian i ovo je njeno drugo izdanje iz 2006. Dok je 'Ballad of The Broken Seas', album dueta s Markom Laneganom prizivao u sjećanje klasične duete Lee Hazelwooda i Nancy Sinatre, ovaj je podosta naslonjen na naslijeđe britanskog folka, ponajviše na Nicka Drakea i Pentangle. Kroz 13 što originalnih što tradicionalnih kompozicija, provlače se akustična gitara, gudači i sporadične perkusije, no ono najvažnije leži u njenom glasu. Glasu koji nikad ranije nije bio tako krhak, prozračan i zavodljiv. Sjajan odabir obrada i poprilično dobri originali oplemenjeni su nevjerojatnom vokalnom izvedbom zbog koje je ovo jedan od najljepših i najintimnijih albuma godine. Dovoljno je čuti taj glas i odmah znate zašto je ovaj album tako ugodno slušati.

NINA NASTASIA: 'ON LEAVING'
(Fat Cat; 2006.)
Nina Nastasia također crpi iz folk naslijeđa, no dok je britansko bajkovito i gotovo nestvarno lijepo, naslijeđe američke gotike na koju se naslanja ova Njujorčanka je također lijepo, no istodobno i nekako uznemirujuće. Oslonjena na minimalne gudače, akustičnu gitaru i povremene perkusije, Nina Nastasia isporučuje svoj četvrti i najbolji album. Pjesme poput 'Counting Up Bones', 'Dumb I Am' ili 'Why Don`t You Stay Home' možda bi vam se i mogle učiniti poznatima, no to je zapravo i ono zanimljivo kod njih. Osjećaj bi mogao biti jednak onome kad upoznate osobu za koju imate osjećaj da ste je već upoznali, a ne znate gdje. No dok vas kod poznanstva s ljudima prati osjećaj mogućeg razočaranja, kod 'On Leaving' je sasvim jasno da je većina ovih pjesama tu, suprotno naslovu, da uz vas i ostane.

1. veljače 2007.

Isobel Campbell

Nina Nastasia