DEFTONES: 'SATURDAY NIGHT WRIST'
(Maverick/Dancing Bear; 2006.)
Jedan sam od onih koji apsolutno podržavaju teoriju da otići treba dok si na vrhu. Bez obzira radi li se o sportu, glazbi, filmu, politici ili nećem desetom. No rijetki imaju hrabrosti to napraviti. I zato su oni doista i najveći. Deftones su u svom fahu imali priliku ostati jedan od najljepših i najdragocjenijih dragulja, da su bili malo bistriji i povlačili zrelije i razumnije poteze kroz svoju karijeru. Ovako su postali cirkusanti i zabavljači ono malo slijepe fanovske baze koja će ih ionako bespogovorno vječno pratiti, dok ostali samo vrte glavom u nevjerici. Do nedavno je bilo smiješno, s novim albumom postaje i tužno.

S 'White Pony' su bili na vrhu svijeta. Odlično su okrunili sjajna prva dva albuma kolekcijom pjesama koja je trebala napraviti snažan komercijalni boom. No od datuma izlaska tog albuma krenuli su problemi. Nerazumno katastrofalan odabir singlova, odbijanje nekih sjajnih turneja i izabiranje onih nelogičnih rezultirali su tržišnim pobačajem. Iako je to postao njihov najuspješniji album, svi su očekivali višestruko veće rezultate. Frustracije su se gomilale, otpustili su menadžment, međusobno se još više udaljili. Četvrti album bio je smeće. Koliko su ga god neki u početku branili, album je govno i nema tu puno razgovora. Nisu ga puno niti promovirali svjesni loše situacije na terenu, a nakon samo nekoliko turneja okrenuli su se novoj ploči. Koja će ih ili pokopati ili barem malo vratiti na stare staze.

Da biste dobili uvid u novi album 'Saturday Night Wrist' čak ga nemorate ni slušati. Pročitajte intervjue, prelistajte novine i bacite oko na to kako stvari funkcioniraju danas u Deftones kampu i sve će vam biti jasno. Ili ste možda bili na nedavnom zagrebačkom koncertu pa vam je jasno o kakvoj je razbijenoj vojsci ovdje riječ. Album su počeli snimati prije 2 i pol godine. Bubanj, gitare i bas - sve gotovo. Usred toga ode Chino raditi Team Sleep projekt. Koji je sam po sebi također drek od posla. Unutar snimanja albuma su promijenili nekoliko producenata, tj. producenti su bježali od ovog projekta k'o Ja Rule od dobre knjige. A najtužnije od svega je da su oni nakon četvrtog albuma odjebali Terry Datea, koji im je dao sve, ne bi li se odmakli malo i radili s drugim ljudima. Jedan, drugi, treći producent, svi su počeli raditi pa pobjegli. I onda guess what, momci pokucali pokunjeno na Dateova vrata ne bi li im nekako završio album. A kakav je to nekada bend bio…

Aha, glazba na novom albumu? Sve je jasno, još jedna runda copy & paste trikova sa prijašnjih albuma. Rastrojen bend, bez strasti, kompaktnosti, ideje i snage da se pomakne barem jedan korak unaprijed. Prve dvije stvari koje su procurile van, 'Hole In The Earth' i 'Beware The Water' toliko su prosječne da je to zabavno. Čak nisu ni grozno loše; ne nazoveš frenda da mu kažeš kako je ovo bezveze, nego ga nazoveš da mu kažeš kako je ovo "ništa". Nula poena. Naravno da ubacuju i dalje poneku tricu, kao na 'Cherry Waves', 'Xerces' i 'KimDracula', najboljim stvarima na albumu. No to su samo sitne ribice u moru i trenuci kada Deftones podsjećaju na najbolje dane, a starog fana čine još tužnijim što proživljava ovu dosadu od preslušavanja novog albuma. Jer kada se čovjek sjeti kako je 'Around The Fur' od prve do zadnje sekunde bombardirao dobrom glazbom, bilo brutalica ili melankolija, sve je bilo prva liga i nitko im nije mogao ništa.

Dok preslušavam 'Saturday Night Wrist' osjećaj je kao kada gledam Dinamo kako se mući protiv neke prosječne europske momčadi; samo zapomažem da sudac sudi već jednom kraj i da se ta agonija završi, da nam ne napune još više mrežu. Takav je i ovdje slučaj, daj više tu zadnju jebenu pjesmu i ajmo svako svojim poslom. Šteta, stvarno šteta. No čini se da je ljudska glupost doista neuništiva. A koji je to bend bio jebote!

mario.grdosic@gmail.com
31. listopada 2006

'Intervju'