DARKO RUNDEK & CARGO ORKESTAR: 'MHM AHA OH YEAH DA DA'
(Menart; 2006.)
Kako je život dosadan ljudi često stvaraju meta-stvarnosti u koje se zatvaraju i žive na jednom zasebnom nivou. 'Mhm Aha Oh Yeah Da Da', četvrti samostalni album Darka Rundeka, a prva njegova studijska suradnja s Cargo Orkestrom egzistira upravo na jednom takvom nivou. U gotovo konceptualnoj priči o emigrantima Rundek je izmiješao gomilu stilova i četiri jezika i to do te mjere da mu ni hrvatski više nije tečan. Upravo tu po meni leži glavni problem albuma, u svoj toj jezičnoj zbrci zapravo trpi njegova poetika koja najčešće nema konzistentnost nekih njegovih radova nego se nedostatak inspiracije krpa skakanjem s jezika na jezik. Ipak i unatoč tome u pitanju je zanimljiv album kojeg dobrim dijelom izvlači polivalentna svirka Cargo Orkestra i odlična, slojevita produkcija njihovog člana Đanija Pervana.

Uvodna 'U-Bahn' započinje ovo globalno putovanje u waitsovskoj kabaretskoj maniri čiji se utjecaj osjeća i u 'Slick Senorita', komadu polupane kubane koja sadrži citat iz 'Kad si bila mala Mare'. Vrijedi još izdvojiti izvrsnu baladu '12 ptica', te noirovsku 'Sensimilija', dok je naslovna stvar možda najbolja na albumu, a ujedno je i jedina kojoj kozmopolitizam dobro stoji. Za ostatak albuma ne mogu reći da je loš no prečesto, baš kao i na prethodniku 'Ruke', upada u svoje standardne klišeje. Uostalom dobar dio slabijih pjesama poput 'Highlander' i 'Wanadoo' spašavaju zanimljiva i povremeno duhovita aranžerska rješenja.

Ne znam koliko će Rundeku poći za rukom cijela ta priča s probojem u vrh istočnoeuropskog world musica, no na kraju krajeva on je i u osrednjoj formi na samom vrhu hrvatske produkcije.

P. S. Sad sam vidio da ga se može naručit na Amazonu, dakle ipak napreduje…

11. kolovoza 2006