THE MUSIC: 'WELCOME TO THE NORTH'
(Virgin/Dallas; 2004.)
Vjerojatno jedan od najpromašenijih singlova godine je 'Freedom Fighters'. Rokerski ali prljavi rif, jaki ali tromi bubanj, plesni ali umoran ritam upravo je ono što The Music na 'Welcome To The North' nisu. A nisu oživljavači Deep Purple rocka i valjanja u blatu, pijani depresivci ili ograničeni samo na rock. Upravo suprotno; barem u okvirima psycho rock'n'rolla. Nesuđeni prvi singl i mjesto s kojeg treba početi slušati ovaj album je 'Bleed From Within', treća pjesma s albuma, najduža od svih i najhipnotičnija rock pjesma sezone. Počinje s laganom dionicom na gitari i vokalima od 45 sekundi nakon kojeg se dogodi eksplozija - ogromni bubnjevi tjeraju pale anđele da zamahnu repovima u plesu, elesdirani vokal izaziva požar na sjevernom polu, a gitarist i basist morali su položiti oružje pred nepobjedivim prijateljem; i tako pet i pol minuta rokijanja i plesanja.

The Music i dalje zvuče kao psihodelični Jane's Addiction ispali iz 1969. koji imaju misiju tjeranja ljudi na ples. To su uspjeli i s prvim albumom, a razlike kod drugog su dvije - dobre pjesme i zvuk. Na ovom imaju više boljih pjesama i jedva da se ne nađe neka koja, kad je slušaš, da ne zvuči bolje od svih ostalih. Od udarničke 'Bleed From Within' koja je visoko na listi psihodeličnog power-rock'n'rolla, preko otvarajuće 'Welcome To The North', vesele i drugarske 'Breakin', povodljive 'Guide', lagano njuorderaste 'I Need Love', pa do percepcijske akustične balade 'Open Your Mind' sve je sama pjesma da PJESMUSINE.

Bolji je i zvuk. Iako u naslovu spominju sjever, The Music su na ovom albumu više vezani uz jug. Snimali su ga u toploj Atlanti, a prve asocijacije na album svakako su ljeto, ples, sunce i psihoaktivne droge, nikako hladnoća i sintetičnost. Producent albuma je jedan od najneprimjećenijih velikana zvuka devedesetih - Brendan O'Brien čiji je raspon klijenata od Soundgarden preko Rage Against The Machine do Tool. Ne znam je li on ostarjeli hippie, ali čujem da je dok je sjedio u Atlanti razmišljao o tome kako da napravi zvuk koji će djelovati kao eksplozija. Na kraju je od četvorice Engleza uspio napraviti mahnite svirače koji sviraju kao da im život o tome ovisi - brže i glasnije nego što uopće možeš pomisliti da ima smisla 2004.

Najveći minus ovom bendu je to što nije originalan, što je točno. Ali, hm, koji veliki rock bend iz ove godine je?! Austrijski prijestolonasljednik? Zimska služba? Izgubljeni proroci? Nijedan neće dobiti Nobelovu nagradu za inovativnost, ali svaki je zaslužuje za unošenje žara, šarma i seksipila u svoju glazbu i to na način da uopće ne poželiš slušati one koji su smislili te žanrove, jer ovi novi to jednostavno bolje i zabavnije rade, što se u povijesti bogme rijetko događalo. A The Music? Oni sviraju perfektno zvučeći odličan rock'n'roll i time čine suvišnim puno toga.

24. listopada 2004.

Copyright © 1996. - 2004. Internet MONITOR

Fanovi