SCISSOR SISTERS: 'SCISSOR SISTERS'
(Polydor/Aquarius; 2004.)
Osim što je u desetljeću dance muzike stradao soundtrack života generacije koja je tada rasla, stradala je i čarobna i glamurozna disko muzika. Dok su za neke od tih klinaca posljedice pogubne, civilizacija se srećom u naletu pospremanja prisjetila šljokica, hlača na mrkvu, Miami Vice sakoa, scenske teatralnosti i suluda disko muzika uzvratila je udarac. Možda se sada zove electro-pop, ali Scissor Sisters učinili su je ponovno modernom i uzbudljivom i jedini problem njihovog debut albuma je u tome što su na njemu sve pjesme potencijalni singlovi. Možete se opirati koliko god hoćete, ali ovih 13 hitova jače je od bilo koga.

Dok su se, primjerice, Fischerspooner bavili više scenskom, Scissor Sisters su se posvetili glazbenoj dimenziji Elton Johna i kao rezultat toga stvorili bajkovit pop album koji je zarazan poput zijevanja. Obilježen osnovama rocka, zaraznošću popa, lucidnim tekstovima i aranžmanima, album je energijska i melodijska bomba kroz koju su protkani detalji o socijalnom okruženju i problemima u kojima živimo, ali i sva revijalnost i teatralnost potrebna za uživanje. Scissor Sisters je temeljito zabavan i dinamičan album koji će pokoriti svaki plesni podij i ponijeti čak i čistunce koji su možda zgroženi ambalažom ovih Njujorčana.

Od dirljive 'Mary' koju je posvetio svojoj najboljoj prijateljici ("I'd give everything I have/ Forget all the things that bring me joy/If you could have one day pure and simple happiness"), preko 'Take Your Mama' o priopćavanju svoje homoseksualnosti vlastitoj majci ("It's a struggle/Livin' like a good boy oughta"),' Laura' koja je jednostavno o ljubavi do 'Return to Oz' koja ozbiljno razrađuje poguban utjecaj chrystal mytha na homoseksualnu zajednicu ("Please help me friend from coming down/I've lost my place and now it can't be found/Is this return to Oz?/ The grass is dead/The gold is brown… What once was Emerald City/Now a crystal town"), Jake Shearas pokazuje da je nježna dušica koja svoje emocije ispoljava na vrlo šarmantan način. Njegov se pak vokal kreće od iritantnog koji postiže sjajnu atmosferu do solidnog koji guši atmosferu. U cijelu tu priču čak se savršeno uklopila obrada pjesme Pink Floyd 'Confortably Numb'.

Scissor Sisters glam-rock koriste bez pretjeranog kiča i suvišne pretencioznosti kako bi iznijeli svoje nježne, društveno osviještene i seksualne stavove. U svakom slučaju, Scissor Sisters se odlično zabavljaju i priuštili su to svakome tko ih posluša.

Ivana Markov
ivana@monitor.hr
9. listopada 2004.