RAMMSTEIN: 'REISE REISE'
(Universal/Aquarius; 2004.)
Rammstein vjerojatno spadaju u onu hrpu bendova koje ili voliš ili mrziš. Posebno zbog njemačkog jezika, koji slušačima diljem svijeta (izvan njemačkog govornog područja, naravno) i dalje predstavlja veliki problem. No, oni su uporni, dosljedni sebi i to im se isplatilo. I dan-danas možete ih vidjeti kako daju intervjue na američkom MTV-u s prevoditeljima sa strane. Nije da ne znaju engleski, ali ne žele. Vole tu Njemačku svoju, a bome se to u glazbi i čuje. A bome i Nijemci vole njih.

'Reise Reise' njihov je četvrti studijski album, koji nastavlja utabanan put svojih prethodnika. Do pop granica smekšana industrial glazba, režuće gitare, grubi i duboki vokali, no sve zajedno izuzetno dobro aranžirano i zapakirano, samoironično i hladno humorno, da postaje odlično i na trenutno jako zabavno. Upravo takav je sjajan prvi singl 'Amerika', koji se pjevuši već nakon prvog slušanja, ako ništa onda zbog bedastog refrena i pametno banalnog teksta. 'Mein Teil' također posjeduje sve odlike rasnog hita, kao i kasnija 'Kein Lust', koja dosta podsjeća na neke od njihovih prošlih singlica. Završna 'Amour' pak može se podvaliti i fanovima trenutno turbo hypeastog gothic metala, dok na početku simpatične 'Dalai Lama' malo koketiraju i s kornovskim rifićima.

Rammstein sam oduvijek cijenio zbog činjenice da su bili strahovito uporni te su se svijetu ponudili u svom originalnom, njemačkom izdanju. I svijet ih je popušio. Nisu poput Guano Apes ili H Blockxx kopirali američke uzore, što bi ih vjerojatno i stajalo internacionale karijere. Jer spomenuta dva benda dobro prolaze u Njemačkoj. I Austriji. Rammstein su face svugdje, a uz malu pomoć filma 'Lost Highway' odavno su razbili i američko tržište. Najvažnije tržište. Tako da su tamo svirali već s Korn i Mansonom među ostalima, a i u ostatku Europe sjajno stoje (pogledati treba veličinu dvorana koje se nalaze na popisu nadolazeće europske turneje i sve je jasno).

Novi album zacementirati će njihovu poziciju najvažnijeg njemačkog benda posljednjeg desetljeća, a fanovima ponuditi novih 11 razloga za veselje. Ostali će i dalje negodovati i buniti se zbog grubog njemačkoj jezika. Kojim Rammstein tako rado pjevaju. I pričaju.

24. listopada 2004.

Copyright © 1996. - 2004. Internet MONITOR

Dobar uvod u bend