PANDA BEAR: 'YOUNG PRAYER'
(Paw Tracks; 2004.)
Ponekad se kaže da glazba ima terapeutsko djelovanje ili da biljke brže rastu kad im pustite Mozarta. Panda Bear (pravim imenom Noah Lennox) je izgleda te teze odlučio provjeriti u praksi. Naime, prvi solo album člana Animal Collective ( čiji prošlogodišnji album 'Sung Tongs' toplo preporučam) nastao je neposredno nakon smrti njegovog oca i to u istoj kući u kojoj je i preminuo.

Iako postoje dodirne točke s matičnim bendom, ovaj album je po svemu jedna vrlo osobna stvar, istjerivanje osobnih duhova koje se teško može usporediti s većinom glazbe koja vam se vrti u plejeru. Rijetko kad ljudski glas i akustična gitara zvuče ovako prirodno i neposredno kao na ovom albumu, a opet tako izazovno i nepredvidljivo. Pošto je snimljen u sobi s tek ponekim dodatkom klavira i udaraljki ovaj album spada u onu pa-svatko-to-može kategoriju u koju ljudi svrstavaju većinu lo-fi glazbe. Međutim, nije tu pitanje tehnike već srca, jer bez obzira što većina glazbeno obrazovanih ljudi može snimiti ovakav album, oni to ipak ne čine jer to ne žele ili nisu emocionalno spremni. Nije teško pretpostaviti da će ovo postati kultan album, zanimljiv ponajprije malobrojnima. Među devet nenaslovljenih skladbi ovdje se nalazi par pravih ad hoc remek - djela kao što su neobično živahna 'Untitled 5', gotovo sakralna 'Untitled 7' koja zvuči kao misa snimljena na drugom kraju crkve ili 'Untitled 9' čiji klavir podsjeća na radove Steve Reicha.

Rijetko je kad u osnovi folk glazba bila ovako eksperimentalna, beskompromisna i iznad svega iskrena.

19. siječnja 2005.

Panda Bear