NELLY: 'SWEAT' & 'SUIT'
(Universal/Aquarius; 2004.)
Jesen 2004. neće ostati zapamćena po Ja Ruleu, ali on će je zapamtiti kao sezonu kad je počelo njegovo nepovratno i očito opadanje. Kuća mu se ruši od mafijaškog tereta, a i on propada kat niže, ako ne i više. Nit se toliko prodaje, nit se toliko pušta kao prije, nit postoji razlog da itko obraća pozornost na njega. Drugi čovjek iz nebitnog pop-rapa, Nelly pokazao se pametnijim i sposobnijim i ostaje s nama tko zna koliko još. Oba su mu nova albuma dobro prošla na ljesticama prodaje (jedan se još uvijek odlično drži) i zovu ga posvuda. Možda je seljačina i na četiri albuma nije rekao baš ništa, ali čovjek se drži na nogama i neće pokleknuti tek tako. Ne možeš ih pobijediti sve, zar ne?

Čak i da je objavio jednostruki album Nelly bi vjerojatno dobro prošao jer ima previše fanova i suradnika velikih imena, a ovako s dva albuma pod miškom još je ispao višedimenzionalni umjetnik kojemu jedna okrugla plastika nije dovoljna. Jer, takvo što mogu samo naj od najvećih umjetnika. Druga bitna stvar koju Nelly nije propustio napraviti su zvučne suradnje. Da je sam na albumu zbilja ne bih imao što slušati, a ovako kad mu na svakoj drugoj gostuje ime veliko kao njegovo ili veće, onda barem možeš iščekivati neku promjenu. Prva je bila s Christinom Aguilerom, pjesma je na neku čudnu foru prljavo seksi, pa što ne bi kupio album!

'Sweat' je duži od dva albuma, trebao bi biti plesniji i vrlo brzo se rastao od vrha ljestvica prodaje. I stvarno, osim suradnje s Christinom i otvarajuće, neskromno zvučeće 'Heart Of A Champion' nema nekih pjesama koje se može izdvojitim Mada gostuju i Missy, i Mobb Deep, i St. Lunatics, i Murphy Lee i njih još barem toliko, album je opako monoton. Plus ima samo za odabir producenata koji su svi od reda manja imena. Čudno je međutim što su podloge toliko nalik jedna na drugu i toliko suhe kao da ih je radio sve jedan te isti nenadareni beat-majstor.

'Sweat' je lakši album i definitivno zamišljen za noć. Ali nikako za noć u klubu, nego noć uz šampanjac i malo bjelila na ogromnim dlakavim sofama u omanjem ili intimnom društvu. Što znači da je album nakrcan baladama s dosta skupnog pjevanja i ženskih vokala i pjesama naslovljenih 'Pretty Toes', 'Paradise', 'Die For You' i slično, što nije moralo biti tako budući da ovdje gostuju svakom-loncu-poklopac Pharrell, Snoop Dogg i Mase. Od ovih sam imena tražio nešto muškije. Uzalud bješe. 'Sweat' se još uvijek odlično drži po prodaji i mada je ljigavica, raznolikiji je i slušljiviji od svog plesnog brata.

Preslitavajući knjižice albuma zaključujem da su fotografije St. Louisa iz knjižice zanimljivije od svog najpoznatijeg stanovnika. Prelistavajući uspjehe zaključujem da je očito kako svijetu nije dovoljan samo jedan Usher. Nelly će sigurno krenuti u tom smjeru i tako opet neko vrijeme ostati na životu.

6. studeni 2004.

'Nellyville'

St. Lunatics: 'Free City'