MACY GRAY: 'THE VERY BEST OF MACY GRAY'
(Epic/Menart; 2004.)
Macy Gray je jedna u nizu takozvanih "žrtava" velike diskografske industrije. Nažalost, nakon očitog, ali nerazumljivog pada prodaje singlova i albuma, novine su se okomile na nju kao na neku gubitnicu. No, je li Macy gubitnica? I po tko zna koji put se pitam je li prodaja relevantan kriterij? Ja tvrdim da nije. Ni u jednom, ni u drugom slučaju.

U kratkom roku snimila je tri vrlo dobra, ako ne i odlična albuma. Prvi uradak 'Oh How LifeIs' n scenu je ubrizgao veliku dozu adrenalina i svježine. 'The ID' je raspalio vatru, a 'Trouble With Being Myself' potvrdio je zauvijek talent Macy Gray. Ona je svojom pojavom i jednim specifičnim vokalom vrlo brzo osvojila najvažniju ciljnu grupu - publiku. Već sa uvodnicom na prvijencu jasno je bilo da imamo posla sa običnom djevojkom. Ona pjeva o najnormalnijim ljudskim interesima i brigama, ogoljavajući ih do te mjere da bi se svatko poistovjetio s njima. Spretno se služeći izvrsnim mogućnostima produkcije, zaokružila je svoje kompozicije u jednu modernu cjelinu vrijednu respekta u ionako žestokoj r'n'b ponudi.

Ova kompilacija ima u cilju sažeti njen dosadašnji opus, mada bi po mom mišljenju bilo puno pametnije imati njen best of u live varijanti jer Macy u živo jednostavno - rastura. Lepeza hitova poput 'Try', 'Do Something', 'Sexual Revolution', 'She Ain't Right For You', 'Still' te nekoliko zanimljivih, ali ne i posebno uspješnih remixa, nije ništa osim pokušaja njenog izdavača da vrati uloženo ili, nadam se, da podsjeti publiku da je Macy ipak ozbiljna glazbenica koju ne treba odbaciti ili zaboraviti kao većinu instant proizvoda. Bazirajući ovu kompilaciju uglavnom na temama s komercijalno uspješnog 'Oh How Life Is' vjerovatnija je prva teza. No, očajavati ne treba. Macy je u punom pogonu i sprema veliko iznenađenje u vidu drastične promjene koncepta koji je do sada slijedila. Znači, uskoro dolazi novi album. Ova me kompilacija kao istinskog poklonika lika i djela Macy Gray nije obradovala, no jedva čekam da izađe novi materijal.

marko.cacanoski@sk.htnet.hr
15. rujna 2004.

Divastation