JIM WHITE: 'DRILL A HOLE IN THAT SUBSTRATE AND TELL ME WHAT YOU SEE'
(Louka Bop/Dallas; 2004.)
Treći album Jima Whitea puno je više od naslova sjajne prve pjesme 'Static On The Radio'. Ovo je album koji pokazuje svu složenost americane, koju mnogi odbacuju kao neinventivni korijenski žanr. Međutim, ova ploča ima toliko slojeva i referenci da ju je jednostavno nemoguće žanrovski obilježiti. Naljepnica americane stoji prije kao geografsko–tematska nego kao žanrovska odrednica, dok su pjesme stilski različite. 'Bluebird' je tako nekakav moderni folk, a nasljeđuje ga mahniti funk s pratećim gospel vokalima 'Combing My Hair In A Brand New Style'.

Popis gostiju je također nevjerojatno raznovrstan: u već spomenutoj 'Static On The Radio' gostuje Aimee Mann, u 'Alabama Chrome' Barenaked Laides, na nekim stvarima gitaru sviraju Bill Frisell i M. Ward, a album je koproducirao Joe Henry.

Ipak duša albuma je kao i dosad sam Jim White, koji iz albuma u album gradi svoj sve zanimljiviji i američkom gotikom, cinizmom, sarkazmom i ironijom natopljen opus. Njegove priče o gubitnicima, napuštenim cestama i ukletim ljubavnicima mogle bi se donekle povezati s imenim Toma Waitsa, Nicka Cavea ili Jacka Keruacka, ali White je tekstualno i glazbeno toliko osebujan i svestran da ga je vrlo lako povezati s mnogima, ali proglasiti ga nečijim plagijatom i svrstati ga olako u žanrovsku ladicu čini mi se jednako nemoguće kao i čuti na ovom albumu samo statičku buku s radija.

Ovaj album predstavlja Ameriku kakvu mnogi sanjaju, a koja je na pola puta između fikcije i realnosti. Bilo bi dobro da je posjetite.

6. studeni 2004.

Luaka Jim