JAY-Z/LINKIN PARK: 'COLLISION COURSE'
(Warner/Dancing Bear; 2004.)
Bend kao Linkin Park mora stalno nešto objavljivati da ne bi bio zaboravljen. Jedna malo duža pauza i većina fanova ostari i prestane slušati svoje tinejdžerske ljubavi, a nove generacije su se već upoznale s novim macanima, pa za stare ne ostane mjesta. Dugih godinu dana je prošlo od 'Live In Texas' i krajnje je vrijeme bilo za nešto novo Linkin Park, ako nisu htjeli da ih počnemo nazivati raspadnutima. Novih pjesama nije bilo, live foru su ispucali, remikse isto, ostala je suradnja. I koga angažirati ako ne najvećeg među velikima – Jay-Z-a, čovjeka impresivnih veličina svega.

Za 'Collision Course' Warner je idvojio siću od novca koje su im zaradili Linkin Park da plate Jay-Z-a koji ovo nije napravio zato što voli bend ili mu to nešto znači, nego zbog izazova, love, i zato da na svoj način napravi ono što je pokušao DJ Danger Mouse. Kad mu je ovaj uputio pljusku umiksavši ga bez pitanja s Beatles, Jay nije mogao ostati dužan nego mu pokazati kako on to vidi i šta tu na koji način s čim treba umiksati. Slaganje vremena u svakom jeziku treba poštovati i to Mišić nije shvatio, a bogme ni smisla za ritam nije imao. Zato je našao nekog tko bi ga mogao biti dostojan. LP po popularnosti sigurno jesu. Iako ovaj album ide u katalog Linkin Park radova i Warnerovih izdanja, 'Collision Course' je bogme najviše Jay-Z-ev album, iako se on najmanje naradio.

Čovjek s ogromnim ustima došao je jedan dan u studio gdje su ga sa strahopoštovanjem čekali Linkači. Shinoda je napravio mikseve, Chester je zapjevao na par mjesta, ostali su malo zasvirali, ali svejedno se najviše osjeti naš Shawn. Kitice su njegove, osnovni ritam pjesama je iz njegovih stvari i sve skupa zvuči apsolutno hip-hoperski. Od soft-metala Linkin Park ostali su semplovi. Malo se čuje gitara, Chester se pojavi na par refrena, a to je točno onoliko koliko u svojim pjesmama znaju imati reperi, Lil Jon u zadnje vrijeme i Eminem ponekad. Čak ni Jay-Z-eva rokijana '99 Problems' spojena s dvije LP stvari, 'Points Of Authority' i 'One Step Closer' nije prešla na nu-metalsku stranu. 'Numb/Encore' je također odlična hip-hop pjesma s dobrim refrenom, 'Dirt Off Your Shoulder/Lying From You' nosi srednje brzi hip-hop ritam, puno rapanja i tip koji ponešto zapjeva i gitara koja malo zakrešti. A pjesme koje u nazivu imaju riječi „Jiggga“ i „Izzo“ mogu biti samo jednog čovjeka i tu nekakav 'Faint' i 'In The End' ne mogu ništa promijeniti.

Na DVD-u je pokazano snimanje u studiju gdje momci sjajnim očima i impresionirani gledaju Jaya i ne znaju kako da se ponašaju, dok se na koncertu Chester sakrio iza njegove lijeve ruke, dok je Mike priznao poraz u MC-janju iako se dostojanstveno držao. Na kraju se Jay isprsio i zapjevao refren 'Breaking The Habit'. Pogrešno, normalno.

Buduće, a i nedavne turneje Linkin Park polako postaju smiješne jer su LP novu pjesmu objavili prije više od godinu i pol, što je čitava vječnost za galopirajuće mijenjanje ukusa bendove publike. Onda su se dosjetili suradnje. Oni su je platili i objavili za sebe, a zapravo se radi o tuđem albumu. Čak su i najavili pauziranje. Pauzu od čega? Pauzu pred odumiranje, eventualno. Znate li šta Linkin dragi? Vama treba novi album.

19. siječnja 2005.

Linkin Park

Jay-Z