IAN BROWN: 'SOLARIZED'
(Polydor/Aquarius Records; 2004.)
Ian Brown se ne skriva iza stare slave i dovoljno je lud da svoje kreacije zove imenom svojim. Iako će doživotno na sebi nositi etiketu Stone Roses, on je i dalje uvjeren da glazba može promijeniti svijet. Vječno namušeni Brown zanimljivo je i intrigantno ime britanske scene, što se nažalost ne može reći za ovaj album.

Četvrti njegov solo album unatoč paleti suvremenih zvukova neizražajan je i bezličan. Na početku se čini kao da je na pravom putu jer 'Longsight' je u biti ljubavna pjesma snene atmosfere. Na tom putu je i 'Time Is My Everything' koja još uvijek uspijeva zadržati pažnju i on pjeva "And ain't the devil happy when two lovers break a bond they made/Happy ever after when two lovers come as one again". Koncentracija pada već s trećom pjesmom jer se tantra prve dvije ponavlja i u tom tonu se album nastavlja.

Lako je povjerovati da je Brown iznenađen što voli svoju suprugu i što primjećuje da je svijet postavljen naglavačke. Još lakše je sad biti zloban i reći da bi to bio shvatio i prije da se nije drogirao do iznemoglosti, no problemi ovog albuma puno su dublji, a opet vrlo jednostavni.

Naslovna 'Solarized' još je jedna ljubavna pjesma i definitivna potvrda da se on baš ne izražava najbolje te da bi se možda trebao baviti drugačijom tematikom. S obzirom na hedonistički način života po kojem je poznat, možda bi bio uvjerljiviji kada bi poziciju patnika prepustio nekome tko ima jasnija saznanja o mizeriji. "I feel fantastic/You make me feel majestic/ Your love is hypnotizing" iz 'The Sweet Fantastic' upravo je granica koje bi se trebao držati ukoliko želi da mu se vjeruje.

Album će se svakako najviše pamtiti po 'Keep What Ya Got' gdje mu vokalno, autorski, gitarom u pomoć priskače samaritanski raspoložen Noel Gallagher. Upravo stih iz te pjesme "Keep what you got by giving it all away" mogao bi se protumačiti kao najjače uporište i moto koji bi jednom i drugom dugoročno bio koristan. Sa Stone Roses je Brwon upravo to i napravio. Mnogi su zbog kreativne krize i novca pokleknuli, no vjerujem mu kada kaže da su Stone Roses zauvijek prošlo vrijeme. Ako pak ne zaboravi odakle dolazi i odustane od ipak nezanemarive solo karijere, uvijek mu ostaju filmovi o Harry Poteru.

Ivana Markov
ivana@monitor.hr
24. listopada 2004.