FEAR FACTORY: 'ARCHETYPE'
2004. Roadrunner / Dinaton
Fear Factory su jedan od najutjecajnijih i najslavljenijih bendova od metalnog puka posljednjih desetak godina, posebno od one frakcije koja voli mašinsku svirku, digitalnu produkciju i ravnu plastičnu glazbu kao stvorenu za mahanje glavom, mošanje i izazivanje nereda na plesnom podiju. Odlazak osnivača benda i kultnog masnog gitariste Dina Cazaresa umalo je uništilo bend, no momci su se s malo ispremješanim redovima vratili ove godine s albumom 'Archetype', začudo ne izgubivši gotovo ništa od svoje prepoznatljive ubojitosti. Basist Wolbers uhvatio se tako sada gitare i zajebanog sjeckajućeg trzanja, dok je na njegovo mjesto uskočio momak iz Straping Young Lad.

Sve je isto kao prije: točna, ravna, isprekidana i razbijajuća glazba, te Burtonov vokal s ispremiješanim death-metal urlicima i čistim, na rubu pop glazbe, refrenima. Otvaraju fino sa 'Slave Labor' a maleni šok je sljedeća, za prvi singl izabrana, 'Cyberwaste'. Riječ je o brzoj, za šutanje rođenoj, polu-grind pjesmici; u svakom slučaju pomalo čudan izbor za najavni singl. No, naslovna stvar slijedila ju je na tržistu singlica, što je onda ispravljanje grijeha jer je riječ o rasnoj i slasnoj stvarčini, s bigger than life refrenom koji ostaje u glavi danima. Na ostatku albuma Fear Factory gaze uhodanim stazama svojih prošlih albuma, te je gotovo nevjerojatno da se Cazaresov odlazak niti ne osjeti. Kao dodatnu pjesmu uvrstili su momci kultni Nirvanin kaver 'School', što je, čini se, postao trend među metalcima jer obrade Nirvane na nekim od svojih izdanja imali su između ostalih Machine Head i Tura Satana, a i funny majstori Limp Bizkit na koncertima su izvodili 'You Know You'Re Right'.

Klasičan Fear Factory. Neki će im uvijek zamjeriti minimalne, gotovo nikakve promjene, a neki će se uvijek iznova zadovoljiti s novom porcijom glasne, plesne i dobre metal glazbe.

6. studeni 2004.

'Hatefiles'