DJ KRUSH: 'JAKU'
(Sony/Menart; 2004.)
DJ Krush je tip koji voli biti dio mode, a imao je tu sreću da ga moda voli i da ima stila. Kad je već downtempo elektronika bila blizu zalaza čovjek je objavio 'Zen', valjda jedini album iz kasne faze žanra koji je bio na razini najboljih s početka. Malo uz pomoć repera, malo uz pomoć japanske mistike učinio se drugačijim i nama ostavio jedan topao sintetički album. Onda je došao glitch pa je, normalno, i njega Krush prigrlio na 'Shin Sou - The Meggage At the Depth', kojeg je obogatio gostima i reggaeom. Sad baš i postoji neki fokus u elektronici pa ni Krush ne prati neki trend, nego se vratio kući. U Japan. Gdje imaju nekakav etno. Pa čovjek sad radi etno/hip-hop/elektroniku. A to podrazumijeva onaj kliše povrataka Majci prirodi i puno zvukova što podjećaju na more i šumetine. To se otprilike i dogodilo na 'Jaku'.

Od osam gostiju s albuma šest ima japanska imena i sa sobom nosi japanske instrumente koji su jedna od tri stvari što se ističu na albumu. Frulice, udaraljke, tsugaru-jamisen, klavir, shakuhachi, stoje iza melodija i glavnih tema albuma koje su sve đepaniz-zvučeće s naglaskom na prirodu (pa se onda i zovu 'Univearth', 'Beyond Raging Vawes', 'Stormy Cloud'...). Druge stvar su DJ Krusheve podloge koje variraju od elektroničkih na rubu glitcha do mračnih hip-hoperskih. One su pak mračne i teške i imaju više veze s introspekcijom nego promatranjem tsunamija i vrtova. Treći su reperi kojih nema puno, ali bez kojih DJ Krush ne može. Mr Lif i Aesop Rock i teške mračne hip-hop podloge dokazuju kako bi Krush, da je slučajno Amer, radio hip-hop beatove ljudima na relaciji Anticon - Def Jux.

Jest da tog ovdje ima najmanje, ali Krush najbolje zvuči u hip-hopu (i downtempu, ali to je stara priča). Glitch mu nekako ne stoji. Trudi se, ali to nikako da zazvuči da je on doma u gličiranju. Možda ima loše računalo, ali mislim da to nije za njega. Ovo prtljanje po narodnoj ostavštini ima dobru atmosferu i te bi ga stvari mogle kandidirati za nekakav biennale gdje bi pobrao i bis. Ali ono gdje djeluje opušteno i do kraja izražen je hip-hop. Turobni zvuk, ritam od sto tona, paklenski nevesela atmosfera odlično stoje između ovog "DJ" i "Krush". Da se skroz prepusti tome vjerojatno bi ovome dodao nešto od jazza, a i tu je kod kuće. Budući da se zbog soula i funka u hip-hop nepravedno zanemaruje ta prva afro-američka glazba, trebao bi je se netko primiti.

Nije ovo loše. Malo je naporno, ali i dovoljno depresivno da to opravda. Stvar je samo u tome što Krush može više.

15. rujna 2004.

Master Of Beats