AMEN: 'DEATH BEFORE MUSICK'
(Sony/Menart; 2004.)
Ako već ne po glazbi, Amen će ostati zapamćeni kao bend s jednom od zanimljivijih biografija svog glazbenog vremena. Treći album je vani, na trećoj izdavačkoj kući. Nakon Roadrunnera i Virgina, s kojima su ugovore završili sudskim parnicama, eto ih sada na ogromnom Sonyu. No, tu nikada ne bi bili da ovaj album nije izašao kroz tek pokrenut label EatUrMusic, kojim šefuje Daron, gitarist System of a Down, inače jako dobar frend Casey Chaosa.

A isti taj Chaos jedan je od zabavnijih likova koje je svijet rocka upoznao unazad desetak godina. Sada više vjerojatno nikome nije jasno da li je on lažnjak, da li je prava pankerčina ili koji je uopće on klinac. Ja bih rekao Hollywood-panker, ako takvo što postoji. Prijateljuje s najvećim facama industrije, kroz bend mu je do sada prošlo 20-ak ljudi, koji su prije ili kasnije svirali u nekim od najvećih rock bendova s one strane Atlantika. No, opet, žiletima često počasti svoje ruke, na gigovima pada u komu, skače na glavu s dvometarskih pojačala i opsovao je majku do sada vjerojatno svima koji majku imaju.

Novi album tipični je Amen. Punk-rock pršti na sve strane, tekstovi toliko bijesni i ogorčeni da u sekundi variraju od solidno posloženih do tragično banalnih. Naslovi pjesama također su na mjestu: 'Please Kill Me', 'California's Bleeding', 'Fuck in LA'. Spomenuta stvar o krvavoj Kaliforniji prvi je singl i jedna od boljih ovdje, no ipak debelo iza sjajne, blesave, poletne i razorne 'Hello (One Chord Lovers)'. Ta pjesma jedna je od onih koje iznenada napadnu uho, tako ponesu da idu odmah na repeat minimum 20-ak puta, no za tjedan dana više nema šanse da postoji potreba za ponovnim preslušavanjem. Ja sam neku noć ima tu repeat fiestu i bilo je sjajno: igrao sam se pankera, radio irić pred ogledalom, bio glup i bijesan. Jer kako drugačije da se čovjek osjeća na zaraznu retardaciju od refrena "We say goodbye cause you say hello". Toliko anti sve, toliko teenage nevino i smiješno da mora biti dobro.

Ostatak se na trenutke guši u prosječnosti, jer teško je izdvojiti posebne pjesme iz mase s obzirom na prilično jednostavnu formulu Amen pjesama. Uvijek će ostati nekako po strani jer se nikada nisu odlučili za nijednu stranu. Bili bi pankeri, frendovi i publika su im nu metalci, pjesme su im za šutanje, a slušaju ih dječica koja se šutanja boje. Ali imaju svojih trenutaka. Koji su rijetki i kratko traju. Ali da znaju biti slasni, o da!

17. listopada 2004.

Copyright © 1996. - 2004. Internet MONITOR

Refuse Amen