BADLY DRAWN BOY: 'ONE PLUS ONE IS ONE'
(Astralwerks/Dallas; 2004.)
'The Hour of Bewilderbeast', prvi album Damona Gougha alias Badly Drawn Boy bila je precjenjena ploča , ali mnogi se očigledno nisu slagali s s tim mišljenjem jer je to bio jedan od najhvaljenijih albuma 2000. godine. Prilično veliki hype mu je donio i popriličnu hrpu obožavatelja, proglašavan je britanskim odgovorom na Becka i spasiteljem Britanskog folk nasljeđa, dobio je između ostalih i aganžman na sountracku 'About A Boy', filma koji je snimljen po knjizi jednog od njegovih slavnih obožavatelja Nicka Hornbya. Međutim, tu je sve pošlo krivo. Soundtrack je dočekan prilično mlako kao i drugi album 'Have You Fed The Fish?' koji je proglašen preproduciranim što je valjda bila uvreda fanovima njegovog lo-fi prvijenca. 'One Plus One Is One' nastavlja tu silaznu putanju s još većim ubrzanjem jer je album sasječen u dobrom dijelu britanskog tiska, što me i ne čudi posebno jer se radi o lošem albumu.

Ovdje se očigledno radi o prevelikim ambicijama jer je 'The Hour Of Bewilderbeast bila simpatična mala ploča koja je nadmašila sama sebe pa su se njenom autoru otvorili apetiti kojima nije dorastao. I 'One plus...' je rezultat tog bolnog procesa - nemaštovita, nenadahnuta ploča kojom se heroj mnogih indie klinaca od prije par godina okrenuo nečemu što oni nikako ne mogu razumjeti - beskrvnim pjesmicama koje opasno zaudaraju na prog-rock iz sredine sedamdesetih, što možda ne bi bila loša stvar da je to izveo na pravi način, dakle da se orijentirao na značenje riječi "progressive", a ne tek pokrao aranžmane i instrumentarij tog vremena zbog čega cijela ploča obiluje flautama i glokenspielovima. To je najočitije u prilično otužnom Jethro Tull rip-offu 'Summertime in Wintertime' ili prekomjerno pretencioznoj 'Logic of A Friend'. Ovako promašen album ne može spasiti ni par simpatičnih pjesama poput naslovne ili 'Four Leaf Clover'.

Bolje se držati malih dobrih pjesama, nego prikrivati činjenicu da nemaš inspiraciju prepisivanjem aranžmana s najdražih ploča sedamdesetih.

22. rujna 2004.

MTV Boy