WILCO: 'A GHOST IS BORN'
(Nonesuch/Dancing Bear; 2004.)
Doista je teško slijediti uspjeh, a 'Yankee Hotel Foxtrot' je to uistinu i bio. Album koji je trebao, sudeći po reakcijama njihove tadašnje kuće Reprise, biti potpuni potop grupe na kraju je ispao dotad njen najveći uspjeh. Došavši do 13. mjesta američke top ljestvice albuma postao je komercijalno daleko najuspješniji Wilco album, a mnogi kritičari su ga uvrstili među najbolje albume 2002.

Uspjeh prethodnika otvorio je mnoga vrata grupi, ali 'A Ghost is Born' kao da ih zatvara svojim nedostatkom dobrih pjesama. 'Yankee Hotel Foxtrot' je imao bar šest odličnih i ostatak vrlo dobrih pjesama 'A Ghost is Born' ima tek tri-četiri dobre, a ostalo su sve prosječne ili loše pjesme, koje više nalikuju na b-strane singlova nego nasljednice klasika novog milenija kao što su 'I am Only Trying to Break Your Heart', 'War On War' ili 'Ashes of American Flag'.

Rastrgani tako između prosječnih pjesama i želje za potvrdom novostečenog kredibiliteta Wilco ovdje zvuče nekako blijedo i letargično, kao da su cijeli album snimili pod sedativima. To možda i nije daleko od istine budući da je frontman Jeff Tweedy neposredno prije izdavanja albuma priznao da je imao problema s ovisnošću o tabletama protiv bolova, a dvanaest minuta zujanja i beskonačnog dronea predzadnje pjesme 'Less Than You Think' navodno opisuju njegove migrene koje su i izazvale ovisnost. Osim spomenute još vrijedi izdvojiti i desetominutni kraut-rock 'Spiders (Kidsmoke)' te 'Handshake Drugs', najbolju pjesmu na albumu i dopadljivu baladu 'Wishful Thinking'.

Veliko razočaranje i dosad najneugodnije iznenađenje godine.

22. srpnja 2004.

Copyright © 1996. - 2004. Internet MONITOR