RAZNI IZVOĐAČI: 'DENYKEN 15'
(Dancing Bear: 2004.)
Ideja da se napravi kompilacija od radova jednog producenta za Hrvatsku je novost, ali ovakav potez nije bez pokrića. A pokriće leži ponajprije u činjenici da je Denis Mujažić-Denyken najproduktivniji hrvatski rock producent tijekom 90-tih, tako da 36 je pjesama na ovom albumu dovoljno šaroliko i izvođačima i stilovima da tvore respektabilnu kompilaciju, a ne tek slagalicu od dva, tri izvođača.

Međutim to ne znači da je u pitanju bezgrešna kompilacija ili da je Denyken bezgrešan producent. Ovdje se zapravo pokazuje da su Danyken i dobar dio izvođača s ove kompilacija bili vrhunac devedesetih (a kako izgleda, i današnjice), ne zato što su odlični nego zato što nije bilo i nema boljeg. A s druge strane čovjeku koji je od Letećeg Odreda uspio izvući podnošljivu pjesmu poput 'Priznajem', zbilja treba skinuti kapu. Premda se na omotu albuma gađa pojmovima (po ponuđenim pjesmama niti Sam Sam zvuče poput americane niti su Ramirez art-rock) ne sumnjam da je zbilja naslušan i da je znalac, ali se po njegovim riječima s omota može naslutiti ono što je simptomatično za cijelu scenu, a to je da se naši cijenjeni glazbenici nisu makli puno dalje od Beatlesa i Stonesa kad je u pitanju upućenost u glazbena zbivanja.

Prihod od ove kompilacije je inače namijenjen SOS-Dječje selo Hrvatska, što je zaista hvalevrijedna gesta, a njeni vrhunci su: 1) Hali Gali Halid - 'Samo noćas da zaboravim tugu' (urnebesan Baretov noise-narodnjak projekt, skoro bolji od svega što je napravio bilo samostalno ili s Majkama); 2) PipsChips&VideoClips - 'Narko'-second version (ipak nešto lošija verzija uistinu sjajne pjesme od one uvrštene na 'Boga'). 3) Vatra - 'Vrati se' ( ova pjesma dokazuje da se ipak ne radi o nepotrebnoj kopiji EKV-a); 4) Ramirez - 'Iste cipele' (solidan novi pop rock bend ); 5) 'Overflow' - 'Dorothy' (jedni od solidnijih domaćih punkera).

k.rafaneli@inet.hr
3. lipanj 2004.

Priča Denyken