THE HIDDEN CAMERAS: 'THE CBC SESSIONS'
(Rough Trade/Menart; 2004.)
Nisu li tužni oni indie koncerti na kojima ljudi na znaju što bi sa samima sobom? Da plešu ne mogu jer ili muzika nije prikladna ili bi ih čudno pogledavali; da pričaju za sekundu bi ih ušuškavali; da stoje za žankom ispast će neznalice; a i nisu svi ti bendovi sve sami genijalci pa da za ispunjenje bude dovoljno slušanje tekstova. I od zabave koja bi se trebala podrazumijevati - nema ništa. Znači, minimum za zabavu je ili ples, ili melodije za opčinjavanje, ili kul tekstovi, ili nešto originalno; nešto od toga je obavezno, sve od toga je ispunjenje snova. Hm, a kako to da onda Kanađani The Hidden Cameras nisu najpoznatiji bend na svijetu? Pa, zato što svijet nije pravedan, a i ne voli čudne stvari.

Sve je počelo 2001. kad je Joel Gibb sjedio doma u Torontu, uzeo akustaru u ruke i na traku pokušavao prenijeti svoju verziju svijeta u kojem svećenici i homoseksualci hodaju sretni rukom po ruku pjevajući o mokrenju u zoru. Premijeru svojih pop pjesama iz kućne radinosti Gibb je imao na art zabavi svojih prijatelja u jednoj sitnoj galeriji kad je pozvao nekoliko prijatelja da mu se pridruže i The Hidden Cameras su rođeni. 2002. u bendu je već nekih petnaestak ljudi i izlazi im prvi EP kad su već na dobrom glasu zahvaljujući svojim šašavim koncertima na kojima nastupaju čak i go-go plesači, a smisao kojih je da se ljudi iz publike prodrmaju i osjete ugodno u svom tijelu, bilo da se koncert održava u crkvi ili porno-kinu. U Rough Trade je tada po prvi puta nakon 20 godina proradilo oduševljenje nekim bendom i potrčali su u Kanadu da potpišu ovaj bend, prvi kanadski u svojoj povijesti. Rezultat je bio prvi album The Hidden Cameras, 'The Smell Of Our Own' koji podjednako duguje američkoj folk glazbi, punku, crkvenim napjevima i gay kulturi. Čujem i da neke crkve počinju službu s The Hidden Cameras, dok je porno autor Bruce La Bruce iskoristio dvije bendove pjesme za svoju porno komediju 'Raspberry Reich'.

'The CBC Sessions' je EP sa snimkama sa stanice CBS napravljenim 2002., a sadrži 6 pjesama. Kod Spiritualized je uvijek bilo upitno što to oni točno misle sa tim svojim sakralnim zvukom i ponekad djelovaju zabrinjavajuće fanatično, protiv ili za crkve, svejedno je. Bright Eyes su pak previše zabrinuti zbog ovog našeg svijeta, a nisu svo vrijeme uplakani jer to nije kul, dosadno je i ne zove se glazba. The Hidden Cameras pjevaju o curećoj pišalini, istospolnom seksu, o dizanju noći na obzoru, religiji (bez posprdnosti), svim mogućim vrstama ljubavi, a svaka od ovih tema ima isti tretman - treba ju učiniti veselom. Od šest ovdje ponuđenih pjesama, kod svake su uspjeli. Mada su naslovi kao 'Worms Cannot Swim Nor Can They Walk' i 'Boys Of Melody' već polovina dobre pjesme.

Iako naziv The Hidden Cameras označava kontroliranje ljudi kroz njihove nesigurnosti, čega su utjelovljenje javne kamere porazbacane po ulicama i trgovima, ono čime Gibb kontrolira svoje slušatelje su turbo-ultra-pamtljive melodije i dobra stara bujajuća struktura pjesama. Ništa muzički ovdje nije nečuveno - akustara vodi igru i počinje pjesmu, pridružuju joj se gudala, puhala, raznorazne udaraljkice i zveckalice i sve vodi glasnom raspašoju, dok Gibb pjeva uvjeren da će apokalipsa biti smiješna. Negdje na ovom CD-u je skriven i čovjek koji svo vrijeme fučka, ali još se nije pojavio.

The Hidden Cameras su veselom učinili pomisao na crkvenu folk glazbu tako što je njih hrpa stala za oltar i zapjevala o gay seksu i natjerala zahrđale ortodoksne kosti da zaplešu i suha grla da se natope neobuzdanom pjesmom.

12. svibanj 2004.

MTV je priznao pobjedu