N*E*R*D: 'FLY OR DIE'
(Virgin/Dallas; 2004.)
N*E*R*D bi sa 'Fly Or Die' trebali napraviti isto što su napravili sa prvim izdanjem svog prvog albuma 'In Search Of...' - priznati da su napravili loš posao, a za razliku od tog projekta kojeg su ponovno snimili pa objavili novu verziju, ovaj ne bi trebali reizdavati uopće, nego zaboraviti da je ikad postojao. Ali, istina je da 'Fly Or Die' ima karakteristike obje verzije prvog albuma - do detalja usavršenu produkciju i pjesme koje pate zbog toga.

Čudo je jedno koliko je bolja produkcija i malo upotrebe škara od prvog, monotonog i sterilnog 'FOD...' napravila odličan album. Ali, još je ljepše od toga kako previše šminke od ne previše lijepe djevojke napravi ružnu. Djevojka 'Fly Or Die' nije previše lijepa s tim kreveljenjima i zavijanjima i pretjerivanjima na svakom koraku. Ali, kad još uperiš skupocjenu svjetlo upravo u to - onda na vidjelo izađe veličina neukusa. Nije da to tako ne smije biti, ali nije ni da je ikome gledljivo; osim nekome previše pijanom. 'Fly Or Die' je isti takav - loše funkerske hip-hop pjesme bile bi samo loše da nemaju milijarde vrijednu produkciju koja je od njih napravila spomenike kiča.

Kad su se zadnji put javili N*E*R*D su zvučali kao da sviraju u vremenu u kojem paralelno nastaju rock i hip-hop, a sad zvuče kao noćna mora slastičara koji je čitavo stoljeće bio izložen slušanju Phila Collinsa. Što je zanimljivo čisto kao odluka ljudi da nešto naprave, bez obzira na to kako zvučalo. I zato će zanimljivo biti čuti i nekakav naredni N*E*R*D album, zbog odluke, ako već ne zbog muzike.

Neptunes su odlični meštri: dođeš u im radionicu, kažeš kakav problem imaš i što misliš kako bi se to moglo riješiti, oni kažu, "aha, skužili smo" i naprave pjesmu taman po mjeri. Ona se pojavi na radiju i ostaje tamo tjednima, s ostalim desetinama iz iste radionice. N*E*R*D su tri frenda koji razmišljaju o ženama, pijuckaju i duvuckaju, a kad im pukne u glavu naprave neku pjesmu. Zadnjih 12 puta kad im je tako puklo napravili su po ultra-kičastu funk-rock-hip-hop pjesmu i nazvali to "borbom ili umiranjem". Ja nazivam to "grdom i dosadom". za tri dobre pjesme.

5. svibanj 2004.

Noone Ever Really MTV

'In Search Of...'