IHTHIS: 'ARMAGEDDON FUN'
(Croatia records; 2004.)
Članovi grupe Ihthis su aktivni mladi muzičari hrvatske funky scene. Bivši članovi benda Dine Dvornika, Jinxa, Yammata, Quasie i drugih koji su predstavljali ono jedino što je u nas mirisalo na kakav-takav autorski funk.

Otvorivši album tradicionalnom dalmatinskom ‘More moje’ gdje klapski vokalni izričaj potpomažu elektronski zvukovi i pokoji sempl zalutalog radijskog prijenosa, pripremaju slušatelja na neizvjesne tokove ‘Armageddon Fun’. Daljnja svirka se ponajviše oslanja na ska, onakav kakav smo slušali na prvom albumu Haustora ili recimo Men At Work, čiji je klasik ‘Down Under’ iz 1981. ujedno i jedna od uvrnutijih plesnih točaka njihove energetske koncertne bombe. Četvrta, ‘Street’ sočan je ponoćni instrumental, vokalni semplovi se koriste taman, pozadinski; acid-jazz kakav bi, vjerujem, vrlo rado potpisali i Jestofunk.

Solidno jazzy otvaranje koje 80's produkcija, a potom i tipična jugo ska dizalica odvode u meni nedragom pravcu, obilježavaju ‘Stopera’. Slična estetska problematika koja je uvelike rezultat neiskustva producenta, jedini je diskutabilno loš segment CD-a. Ipak kada uzmemo u obzir da je Jakša, najangažiraniji hrvatski saksofonist, a producent samo u slobodno vrijeme, ujedno osnivač, pjevač i mastermind Ihthisa, njegovo zadiranje u produkciju nije rezultat do it yourself egoističnosti, već situacija na koju su naši glazbenici iz financijskih razloga primoreni. Nemojte da vas zavara to što je izdavač ovog albuma Croatia Records.

Pjesma ‘Zar’ budi u meni rijetka sjećanja na još rijeđu ostavštinu dobrih domaćih hitova od devedesetiprve naovamo. Slijedi ‘United’, snažan instrumentalni break-beat driver u kojoj elektronika i živo muziciranje vrlo uspješno nalaze zajednički jezik. Zlobnici će reći da se Ihthis ovom pjesmom nisu pomakli dalje od Prodigy ili Propellerheads, mada bi svima također trebalo biti poznato da se efekt plesnosti kakav su servirali ta dva «zastarjela» benda u hrvatskoj diskografiji još nije polučio.

‘United’ se uredno miksa u klubovima danas i trenutno je na mojoj top-30 listi klupskih singlova. ‘My Sex-O-Fon’ otkriva strast prema acid-funky struji James Taylor Quarteta. Sve u svemu, utjecaji Ihthis su u potpunost britanski. Mala povjesnica otočnih hibrida osamdesetih godina: ska, reggae, neo-romantic funky, onako kako su ih svojedobno nijansirali EKV i Boa. Sve što je obilježilo Jakšinu mladost i odrastanje.

Izvrstan hrvatski pop proizvod kojeg bi konzumirao u svakom kafiću, kad ožeže sunce, dođe ljeto i cijela se zabava i ispijanje popodnevnih kava seli u vrlo glasne, često i za borbe sound sistemima raspoložene birceve. Colonia vs. Škoro naprimjer... Upsss! Pa on je izdavač...

Višeslav Laboš
vlabos@inet.hr
17. ožujka 2004.