RELAXED MUSCLE: 'HEAVY' EP
(Rough Trade; 2003.)
Od Britanaca iz prošlog desetljeća za koje se mislilo da vode gitarsku armadu nastali su propaliteti i bezveznjaci. Suede su postali grozan bend sretan što ima iza sebe mašineriju koja je skrivala to da se radi o šlager-rock bendu. Evo, hvala bogu, raspali su se. Manic Street Preachers su nažalost još na okupu i već su si debelo ušli u šupak. Oasis ne zanimaju više nikoga, zapravo njihova glazba nikog ne zanima, možda njihovi obiteljski životi. Blur su dobri, ali nekako ne napreduju, barem ne u pravom pravcu i polako zamiru. Jedini koji su opstali, a da vrijede su Radiohead, bend koji je ionako bio jedino što zbilja vrijedi od svega ovoga. Pulp su druga priča - objavili su odličan album (najbolji svoj, da budem točniji), shvatili da više ne mogu zajedno i - razišli se. Nakon nekih dvadesetak godina.

Iskreno, nisam očekivao da će se Jarvis Cocker nakon pjevanja u Pulp opet upuštati u stvaranje glazbe, nego sam očekivao da će se prebaciti na nešto skroz drugo; kazalište ili slikanje je dosta na njega nalik. Ali, stari visoki lisac, nadjenuo si lijepi alias Darren Spooner, udružio se s Jasonom Buckleom i pokrenuli su bend Relaxed Muscle.

Spooner se prolično trrdio sakriti svoju biografiju - intervjue je radio preko telefona, a i tada je koristio uređaje za manipuliranje glasa, dok je jedini put kad je razgovarao licem u lice pričao sa slijepim novinarom. Ali, tada je stao na pozornicu u Londonu i maska je pala - pjevač Pulp obukao je kožni kič, nabio naočale na nos i zapjevao onako kako su samo osamdesete znale.

Relaxed Muscle nemaju problema s idejama - u prvoj polovini godine objavili su dva EP-ja - 'The Heavy' i 'Billy Jack/Sexualized', a već se po trgovinama počeo pojavljivati i prvi njihov album 'A Heavy Night With...'. A glazba? Glazba je čudna prljava elektronika- vuče puno atmosfere iz mračne klupske elektronike osamdesetih, s referencama na Cabaret Voltaire, The Human League i Fat Truckers, samo je sve puno žešće, tvrđe, grublje, prljavije i izobličenije. Pogotovo vokal koji se ne razdvaja od svakovrsnih efekata. A i zvuči blesavo, kao dobra zezancija na mračnu glazbu. Sa, za ovakav koncept neizbježnom dozom glama. Zbroj je hermetična, plesna, mračna, razuzdana, histerično razigrana zbirkica od tri pjesme. Za početak - obećavajuće.

12. studeni 2003.

Tko su što su

Bend u živo