ST. THOMAS: 'HEY HARMONY'
(City Slang; 2003.)
Noćas će pasti prvi ovosezonski snijeg. Hladno je, osjećam kako se polako opet navlači zid oko mene. Počinje interijerski zimski san, vanjski prostori predstavljat će mjesecima i mjesecima problem i nešto čemu se okreće leđa i zatvara vrata. Rijetko ću viđati sunce jer će ga biti malo i jer je stalno sivo i ekran računala bit će moj izvor svjetlosti. Trebat će mi netko tko unosi malo ljeta u zimu i od pahuljica stvara mala sunca. Netko tko proživljava hladnoću, a razmišlja o ljetu, priželjkuje tu slobodu i neograničenost najboljeg godišnjeg doba u cijelom svemiru. Netko tko voli reći «We're having a sunday party/Come on over and meet our friends». Ime mu je St. Thomas.

Zapravo, nije mu ime St. Thomas nego Thomas Hansen i potječe iz Norveškoj, a prije nego je postao popularan u domovini i preselio se u Berlin bio je poštar i nogometaš. Nećemo biti primitivci, ali ipak je malo čudno da netko tko govori jednim od tih skandinavskih jezika koji se izgovaraju s knedlom u grlu svira alt-country kao da se rodio s mamuzama na nogama, slamčicom u ustima i benjom u ruci. Doduše, St. Thomas više izgleda kao Ewan McGregor s pogledom čovjeka koji nije cijelo desetljeće proveo okružen najvećim ljepoticama planete. Neka, barem netko dokazuje da kultura pojedinca nije stvar koja proizlazi iz podataka u osobnoj nego je stvar ljubavi, a ona nema granica!

St. Thomas je prije zvučao melankoličnije, ali u međuvremenu se malo proveselio i sada zvuči kao Neil Young s malo Simona & Garfunkela. Od novajlija bliski su mu Ryan Adams, a imam dojam da će mu i prezimenjak Beck jednom više kročiti prema ovome (o tom potom).

Produkciju 'Hey Harmony' radio je Mark Nevers iz Lambchop (sudjelovali su na albumu još i članovi Neutral Milk Hotel i Giant Sands) i bez njegove pomoći sumnjam da bi nastale pjesme kao što je 'Falling Down', mračno putovanje trubama, ili 'New Appartment', komadić nalik na kasnije Belle And Sebastian. Vjerojatno bi sve bilo više u pravcu čovjek-i-njegov-glas dok se sad čuje cijeli bend i pun zvučnik raznih zvukova. 'Hey Harmony' je strašno nježan i krhak. Thomasov glas na rubu falseta zvuči kao da bi svaki tren mogao zaplakati, gitaru akustaru svira s mišlju da mora paziti na nju i ni slučajno je ozlijediti, a električna i njeni country efekti neizbježni su kod nekoga tko je cijeli život htio živjeti u Nashvilleu. Zapravo najgrublji dio albuma je u bonus pjesmi 'Waiting For Dave Cloud' kad kažu - "What... is it rolling?... Ya, d'you think the tape is fucking free or something?".

Sad kad ne mogu u zimuljagu van, uputit ću se u norveški country i pjesme 'Be Cool Be Nice', 'People In The Forrest', 'A Long Long Time'... po barem malo ljeta.

24. listopad 2003.

St. Thomas ne webu