LIMP BIZKIT: 'RESULTS MAY VARY'
(Interscope/Aquarius; 2003.)
Koliko se sve razvodnilo i koliko je velika rupa u rock svijetu danas pokazuje činjenica da isti taj svijet već godinama i godinama nema svoj najveći bend. Nekada je sasvim jasno bilo da su Guns N' Roses najveći rock bend na svijetu, a nakon toga je još jasnije Nirvana nosila titulu najvećeg rock benda par godina. Limp Bizkit su se približili tome prije 3 do 4 godine, no ostali su na korak do titule. Linkin Park danas muljaju nešto, no previše ih ljudi ne samo da ne voli, nego ih uopće ne shvaća ozbiljno da bi ih nagradili tom titulom.

U vrijeme tržišnog booma svoja posljednja dva studijska albuma, Limp Bizkit su doista vladali svime čime se dalo vladati. Imali su nevjerojatno razorne singlove, albumi im nisu silazili s vrhova top ljestvica, rasprodali su svaku dvoranu ili stadion na kojem bi svirali, a i bili su perjanice tada komercijalno razornog nu metala. No sve se raspršilo u svega godinu dvije.

Bend je prvo napustio Wes Borland, bez sumnje kreativno uvjerljivo najjači član benda i ostavio za sobom ogromnu prazninu budući da je bio autor gotovo 90% glazbe Bizkit. No, naravno da Fred Durst, po mišljenju dolje potpisanog možda i najbolji biznismen novijeg rock doba, nije raspustio bend. Krenuo je u potragu za novim gitaristom, taman u vrijeme kada su novi nu metal albumi zauzimali sve niže i niže pozicije na chartovima. Isprobao je Fredy doista impozantan broj poznatih i malo manje poznatih svirača gitare, od kojih najveći smijeh bez premca izaziva Eddie Van Halen, koji se dobrovoljno prijavio na audiciju. Nije prošao. I taman kada se činilo da će izići album s studijskim glazbenicima na gitarama, u igru je uletio mlađahni Mike Smith, cijeli album je povučen, a nova verzija s novim pjesmama snimljena iznova.

'Results May Vary' - kaže naslov, i teško da bi mogao biti prikladniji. Ovo je novi Limp Bizkit, zaboravite slavnu prošlost. Ovo je bend koji počinje ispočetka, iako se natruhe starog zvuka mogu čuti prije svega u simpa singlu 'Eat You Alive', kao i polufora 'Gimme The Mic' i 'Head For The Barricade'. Nema više ogromnih stvari. Nema više singlova koji bi rasturili i najhladniji plesni podij na kojem se nalaze ljudi s nimalo smisla za ritam. Fred Durst se raznježio, malo pjeva pa malo pametuje, pa nam se i požali s trenutka na trenutak. I sve je to jako simpatično, jer se čovjek jako trudi. I kao fan zavrtit ću novi Limp Bizkit s vremena na vrijeme. No, isto tako zabrinut ću se jer nije ovo komercijalno isplativ materijal. Čak i manje isplativ od prljavog, suludog i bijesnog prvijenca. Jer jednostavno nema ama baš ni jedne vrhunske, iznadprosječne pjesme koja bi iskočila iz društva. Iako istina nema niti jedne posebno loše: brdo prosječnih pjesmica, uglavnom laganijem tempa i sa začuđujuće rijetkom distorzijom. Zanimljiva grungerska 'Down Another Day', radio friendly obrada The Who 'Behind Blue Eyes' i dobra hip-hop suradnja sa Snoopom u 'Red Light, Green Light'. No nije to dovoljno.

Fred Durst okrenuo je novu stranicu i trebat će mu dosta vremena da se privikne na nova pravila igre. I ako mu vrijeme, fanovi i label dozvole (odnosno budu dovoljno dugo uz njega) mogao bi čak i snimiti vrlo dobar album nakon par studijskih pokušaja. Za sada je ovo ispod razine na koju su navikli ljude koji kupuje albume, a bogme i one koji od prodaje isith žive. Jednostavno, Limp Bizkit se oporavljaju od odlaska Wes Borlanda. Sporo i teško, ali se ipak oporavljaju.

24. listopad 2003.

MTV podsite

Tekstovi