NEIL YOUNG AND CRAZY HORSE: 'GREENDALE'
(Reprise; 2003.)
Na ovim stranicama napisao sam recenziju za Neil Youngov album 'Are you passionate?' prije otprilike godinu dana. Uvijek mi je bilo drago otići u CD shop i kupiti album za koji sam siguran da će zadovoljiti moju znatiželju. Tako je bilo sa prethodnim albumom, a bogami ni 'Greendale' me nije razočarao.

Priča oko 'Greendale' albuma za fanove Neila Younga već neko vrijeme vrlo je dobro poznata. Album je snimljen prije otprilike pet mjeseci zajedno sa članovima benda Crazy Horse (Ralph Molina i Billy Talbot, bez Poncha Sampedra). Na stranicama Monitora sigurno ste bili informirani da je u međuvremenu Neil odradio solo akustičnu europsku turneju, a trenutno već mjesec i pol sviraju zajedno kompletan 'Greendale' u Sjevernoj Americi uz pomoć nekoliko desetaka glumaca koji iza njih na stejdžu imaju svoj Greendale performans. A Greendale je u prodaji u Europi od 15.8 a u Americi od 19.8. To znači da Neil već po tko zna koji put svira veliku turneju predstavljajući novi materijal, a tek naknadno album se pojavljuje u prodaji. Naravno, mnogo se nezadovoljnih ljudi našlo poslije nekoliko koncerata jer nisu čuli 'Like a Hurricane' ili 'Cortez the Killer', a platili su 85 eura za koncert gdje je Neil izrešetao publiku sa deset potpuno novih kompozicija. On ima jednostavan odgovor za sve što radi: "I do new things because that is the only thing which keeps me going…". Razmišljajući malo dublje ne mogu, a da ne prihvatim takvu filozofiju jer to je to što njega čini velikim, odlične pjesme, te konzistentan i konstantan rad na novim albumima. Malo rock velikana stvara velike albume u zadnjem desetljeću. Mislim da je osim Bowieja, Stonesa i Younga, premalo onih koji se mogu uvrstiti u tu kategoriju. A točno je i to da on nikada više neće dobiti publicitet kakav je imao na albumu 'Harvest' (iz 1972.) jer, jednostavno, svjetska glazbena mašinerija nije njegov front. On na kraju krajeva sve ovo radi za zadovoljstvo sebe samoga, a sretnici koji to primjete i kupe njegov album, ne mogu pogriješiti. Limited edition izdanje albuma ima i bonus DVD sa 70-minutnim filmom o priči zvanoj 'Greendale'.

Pogledao sam dablinski solo akustični koncert nekoliko puta i mogu vam reći da sam se oduševio. Nikako nisam mogao zamisliti što za očekivati od rockerske varijante albuma Greendale. Ovo je jedna obična priča o jednom običnom izmišljenom (da, izmišljenom) malom ruralnom gradu u Americi zvanom Greendale, o ranču Double E, sa sasvim običnim problemima poput kriminala, zaštite okoliša, ljubavi, vjere, politike… sa glavnim akterima obitelji (Grandpa, Grandma, Sun Green) i nekoliko njihovih sugrađana (kao na primjer policajac Carmichael). Svega tu ima dragi čitatelji, pa čak ni Neil nije bio siguran gdje ga ovaj album vodi tijekom stvaranja. Na kraju smo dobili kvalitetnu priču, mjuzikl, odličan rockerski album, standardno solidne tekstove, i svakako drugačiji Neilov album.

A kako izgleda Vaš Greendale?

marko.cacanoski@sk.htnet.hr
22. kolovoz 2003.