PRLJAVO KAZALIŠTE: 'RADIO DUBRAVA'
(Dallas; 2003.)
Dallas Records je obavio menadžerski dio posla odlično, no novi, i dugo očekivani album Prljavog Kazališta, 'Radio Dubrava' nije ispunio očekivanja mene kao dugogodišnjeg iskrenog fana. Kao prvo, čemu ta euforija oko Dubrave uopće? Moj je dojam da je sva ta priča oko Dubrave bezveze i da se ponavlja iz projekta u projekt pokušavajući nametnuti ili opisati nešto što po ničemu nije specifično ni važno, a bogami ni poučno. Sa druge strane, srozana kvaliteta tekstova i stoput reciklirane melodije samo nadopunjuju moje razočaravajuće raspoloženje svaki put kad preslušam ovaj album.

0 Prva pjesma na albumu 'Radio Dubrava' opis je današnjeg stanja u zemlji, govori o našem jedinom mogućem izboru (samo crveni i crni), pa onda se spominju partizani i ustaše kao druga metafora "šarenila" našeg društva, no sve u svemu nemaštovito. Sa čisto glazbene strane ova je pjesma koncertni favorit. Onda slijedi 'Anarhist'. Tu me čudi nevjerovatna sličnost melodije i tematike sa pjesmom 'Jednostavno najgori' (s albuma 'Dani ponosa i slave'). Jedino nešto što mi tu nije jasno je prisjećaju li se to oni svoga djetinjstva ili su se toliko uživjeli u nešto što realno nisu nikada ni bili. Onda slijedi još jedan koncertni favorit - 'Previše suza u mom pivu' - gdje Jasenko Houra u svom stilu stvara potencijalni hit, no sa puno manje žara i emocija nego na primjer na legendarnoj pjesmi 'Slaži mi'. Tu bih želio napraviti malu digresiju i reći da je najveći problem ovog i prethodnih par albuma u tome što Jasenko Houra nije zaronio duboko u sebe i pretvorio svoje emocije u pjesmu, već je poput nevještog populiste pokušao zadovoljiti danas vrlo kritičku publiku ("Drugovima više ja ne vjerujem"). To što on danas radi zasigurno se nije dogodilo na možda jednom od najboljih njegovih albuma 'Heroj Ulice' ili na prethodnici 'Crno-bijeli svijet'. Na ovom albumu najzanimljiviji trenuci su pjesme 'A ti idi' i 'Vrijeme (sporo prolazi)', dok je 'Smeđi šećeru' bezvezna i dosadna. U istu bih grupu ubrojao i pjesme 'Skočit ću' i 'Na žive ide mi'.

Mladen Bodalec je odličan pjevač i tu se nema što puno reći osim da je album otpjevan odlično. Novi gitarist koji je došao iz Crvene Jabuke zove se Zlatko Bebek i ne bih se usudio napisati je li bolji od Lipošeka ili ne, no zasigurno je prošao dovoljan broj koncertnih kilometara sa Crvenom Jabukom. I Fedor Boić je napustio Prljavce, a njegova dostojna zamjena je mladi Jurica Leikauff. Nino Hrastek i Tihomir Fileš ostali su vjerni vođi iz Dubrave.

Sve u svemu, draga gospodo iz Kazališta, nedovoljno dobro! Nadam se da će Jasenko shvatiti da je Springsteen ostao to što je samo zato što nikada nije blefirao, a prepune dvorane i trgovi uvijek će biti prepuni dok se ulaznice ne naplaćuju, odnosno dok honorare isplaćuju sponzori. Pokušajte napuniti veće koncertne dvorane za 50 kuna po ulaznici i vidjet ćete gdje ste. Nadam se iskreno da ću ispasti veliki majmun jer sam ovo napisao, no sve me činjenice nekako tjeraju da mislim da neću.

marko.cacanoski@sk.htnet.hr
22. kolovoz 2003.

Home page