TOM MCRAE: 'JUST LIKE BLOOD'
(DB/Menart; 2003.)
"If you let me I could love you to death" je želja kojom Tom McRae otpočinje svoj drugi album i razotkriva sebe kao tugaljivca koji pati i kad je zaljubljen jer se boji da bi to mogao izgubiti, a kad nije zaljubljen pati još više jer se osjeća praznim i suvišnim na planeti. Ali nije on patnik koji dopušta da mu se stvari same dogode, nego ne vjeruje ni samome sebe pa si instinktivno radi stvari koje i ne želi. Da, u tome nema neke velike promjene od njegovog prvog albuma, ali od tog prethodnika glazba se prilično promijenila. Točnije - obogatila.

Dvijetisućite je Tom McRae objavio svoj prvi album, naslovio ga po sebi, stavio svoj portret na naslovnicu i kad je godina zbrojena dobio je Mercury nagradu. I tih 12 pjesama zbilja jest otvoreni poziv u njegovo srce obojano melankolijom dostojnom Thoma E. Yorkea. Kad je kopao za inspiracijom za prvijenac, McRae ju je pronašao u pogledu na more i u svojoj istočnoj engleskoj provinciji. Poslije toga muze je pronašao po američkim gradovima i zabitima svirajući na turneji po kontinentu koji najdrastičnije spaja divljinu i primitivinost s razvojem i naprednošću. Kad je naslovljavao novi album posegnuo je za pjesmom Simona Armitagea koja govori o izmučenosti i samoći, nastalim konkretno iz neuspjelog samoubojstva. 'Just Like Blood' time nije toliko daleko od prvijenca, ali glazba je sada puno šira. Osim podrazumijevajuće gitare i malo klavira, na novoj tuzi se našla sva sila mračnih gudala i to često pojednostavljenih do razine sempla. Točno takva je najmračnija na albumu 'Walking 2 Hawai', pjesma o gledanju apokalipse s vrha otoka. Najbliža debiju je 'Mermaid Blues' s jednom od onih melodija koje prvo i to posve lako izazovu trnce, a tek onda ih zapamtiš. Violine u refrenu isto nisu višak. Za razliku od 'A & B Song' koja je bila veliki vrhunac debija, ovdje bi to trebala biti 'Karaoke Soul', prvi singl koji je, nažalost, prva i jedina Tomova pjesma strašno bliska brit-popu s previše orkestracija. Mada mu je pomogao, producent Ben Hillier je Tomu time i odmogao. Dopustio si je da dovede zvuk na prvo mjesto i sastavi savršene skladbe u kojima se puno manje osjeti McRae i njegovo stanje, a više razina studijske opremljenosti. I tu se Tom nije uspio do kraja razviti pa pjesme nisu tako obuzimajuće i očaravajuće.

"The picture is burned at the edge and you're looking away looking for what's next/Tell me what's next..." odzdravna je McRaeova poruka jer on jadan nije tu da odlučuje nego da osjeća tuđe odluke. S 28 godina živ je i tužan jer živi. Ali sretan što je živ.

28. lipnja 2003.

VH1 ga se sjetio

I jedan okraći