RAZNI IZVOĐAČI: 'BACK TO MINE - THE ORB'
(DMC/Dancing Bear; 2003.)
Važan razlog za slaganje kompilacija 'Back To Mine' izdavačka kuća DMC pronalazi u približavanju uzora svojih izvođača njihovoj publici. Da bi mi bolje shvatili to što slušamo, onaj koji radi to što slušamo složi zbirku onoga što je on slušao kad je bio mlad i neuk što ga je onda učinilo zrelim i učenim muzičarem. Ovaj puta ulogu približavanja svojih uzora igra Alex Peterson, svijetu poznatiji kao . Glavna ideja je - nek se otvori svijet koje je stvorio The Orb. No, sad dok preslušavam njegovu epizodu iz 'Back To Mine' serije ne divim mu se ukusu nit mu zavidim na opskurnoj glazbi na koju je u životu položio svoje uši.

Najobičnijim preletom preko ovog zelenog albuma učini se kako je, kad se rascvjeta, tih sat vremena bogato šarenilom boja vremena i žanrova te oplemenjeno miomirisima nježnih ženskih vokala, hladnih računala i jazzerske snenosti jer su na njemu tipovi poput Aphex Twin, Electric Chairs, Juno Reactor, a i jedna nova The Orb pjesma.. Ali istina se otkriva kad CD zasvira - jednostavno je dosadan. Pjesme jesu žanrovski dosta različite, no cjelinu jest kompaktna - povezuje ju osjećaj sveopćeg tupila i beživotnosti. Svakom minutom 'Back To Mine' gaca dublje i dublje u mrtvilo, bezvoljnost i totalnu osušenost mada se to ne bi trebalo dogoditi uz takve šarolike pjesme - brzice osmišljene za ples (kao 'Ow Much1' Creature), manijake poput Aphex Twina i novog The Orb. U takvom društvu, inače sumorne čilerice poput 'Falling' Julee Cruise - tema iz 'Twin Peaks' - zvuče kao završnog čina jednog sivog sprovoda smještenog u kišoviti sumrak i prožetog blatnim vidicima. A 'Have You Seen Her' The Chi-Lites samo još dodatno dokazuju svu otužnost i neprivlačnost patetike.

Mada bi nam ovakva zbirka trebala približiti nešto na što sami ne bismo nabasali, nijedno od tih imena na zablista čak ni toliko da bih se zainteresirao za ono što iza njega stoji. Možda je to zato što su odabrani izvođači loši (što sumnjam), možda zato što je Alex odabrao krive pjesme (što bi značilo da je njegov ukus loš), a možda zato što je album jednostavno krivo postavljen i složen. Kad je išao odabirati pjesme za album Peterson kao da nije imao u vidu da će svi oni različiti biti na jednom mjestu i da moraju barem na nekoj razini komunicirati, a kad se primio ozbiljna posla naš mix-momak se vrlo malo potrudio oko pjesama ne povezavši ih nikako drugačije, osim time što ih je nagurao na tih par kvadratnih centimetara plastike.

U vrlo malo riječi opisano 'Back To Mine' zvuči kao vrlo loš radijski program apatičnog DJ-a s vrlo malo smisla za sklad.

9. travnja 2003.

Intervju, stari