T.A.T.U.: '200 KM/H IN THE WRONG LANE'
(Interscope/Aquarius; 2003.)
Svo mi se vrijeme po glavi vrzma misao koliko iza uspjeha T.a.t.u. stoje predrasude zapadnih Europljana o srednjim/istočnim Europljanima kao primitivcima koji su nedavno dobili struju. Tako iza fascinacije Dubrovnikom, osim činjenice da se radi o prekrasnom gradu, siguran sam, stoji i elementarni fakat da se taj grad nalazi u dijelu svijeta uz koji razvijeni zapad veže pojmove "blato", "kriminal" i "rat". T.a.t.u. bi, da se radi o dvije belgijske lezbijke, bile proglašene plodom dekadentnog zapadnjačkog društva koje zarađuje eksploatirajući upravo tu dekadenciju, svirajuću muziku na razini dancea iz cirka dvedesettreće sa slaboumnim tekstovima. Ovako, ove dvije Moskovljanke ne samo da imaju doma struju, nego su još i lezbe (my ass) i uspjele su snimiti album koji harači svijetom jednako uraganski kako je to pošlo za rukom Britney Spears s 'Baby One More Time'. Sama činjenica da su to uspjele je njihov uspjeh, a ne to što imaju simpatičan album. I ne mogu reći da me ne pere neki slavenski ponos kad vidim kako mlađahne sestre metu sve pred sobom. I počinjem se osjećati kao crnac u SAD - kao Slaven u Europi osjećam se eksploatiranim i radnom snagom država koje su se prve sjetile kolonijalizma, a sada legalno cijede snagu iz svojih bližih susjeda na potezu od Praga do Urala. Prije 20 godina bilo je gotovo nezamislimo vidjeti crnca na MTV-ju, a i dan danas crnci osjećaju segregaciju i zbog svoje boje kože automatski su na startu daleko iza bijelaca. No, zato crnačka kultura apsolutno dominira pop scenom istog tog svijeta; a što je najgore, nema baš suosjećanja i razumijevanja za probleme ljudih svoje boje kože. Zapadni, južni i istočni Slaveni dio su Europe, ali su isto kao i crnci na određeni način građani drugog reda s manje prava i bogatstvom kojeg su primorani prodavati da bi preživjeli. I isto kao crnci, najveće uspjehe mogu napraviti uz talent i trud - u sportu i glazbi.

Priča o T.a.t.u. nije puno različita od ostalih izmanufakturiranih bendova - na ideju osnivanja benda došao je psiholog Ivah Šapovalov koji je htio ekspolatirati koncept maloljetničkog seksa. Krenuo je raditi s Lenom Pavlovom i Juliom Volkovom još prije tri godine dok su imale 14 i 15 godina i iza sebe osam godina glazbene škole u kojoj su i pronašle oglas za auduciju za bend. Šapovalov je unajmio desetak pjesmopisaca (uglavnom muškaraca) da napišu pjesme za bend dviju lezbijki između kojih je izmilila, ruska naravno, verzija 'All The Things She Said', koja se, na latinici napisano, otprilike zove 'Ja sošla s uma'. A ostalo? Ostalo je termonuklearni proboj u kojemu možemo uživo uživati.

A glazba? Pa, ovako: engleska verzija albuma '200 km/H In The Wrong Lane' je malo manje od pola sata plesnog, čak pomalo frigidnog popa s banalnim tekstovima, ali i četiri opaka hita - 'All The Things She Said' ste svi čuli, 'Not Gonna Get Us' ćete uskoro ako dosad niste, 'Show Me Love' si Vladimir Putin pušta subotom navečer odjeven u kožu da ga nešto malo podstrekne kad ga šampanjac više ne gura, a obrada The Smiths pjesme 'How Soon Is Now?' tu je zbog propagande pseudo-lezbijske furke stihom "I am a human and i need to be loved". Nakon regularnih osam pjesama slijede četiri bonus pjesme - 'All The...' i 'Not Gonna...' na ruskom (superseksi taj jezik!?!), te miksevi 'Show Me Love' i balade '30 Minutes'. Sve u svemu, materijala malo, ali zato je bombastičan.

19. veljače 2003.

Site na engleskom

Ruski site