SONATA ARCTICA: 'WINTERHEART' S GUILD'
(???/Menart; 2003.)
Sonata Arctica su bend koji su iza sebe ima četiri demo snimke prije nego što su došli u situaciju za izdavanje prvijenca 'Ecliptica'. Tada su imali još luđe ime nego danas, zvali su se prvo Tricky Beans, pa Tricky Means.

Da bih lakše opisao o kojoj se glazbi tu zapravo radi reći ću vam samo da su Sonata Arctica trenutačno sa Stratovarius i Rhapsody na europskoj turneji. Kad čujem zvuke ovog benda prvo mi pada na pamet avanturistički b akcić. To je ta mjuza, mačevi se dižu i ide se u rat s konjem i dugom čupicom do pobjede. Moram priznati da je bend otišao još dalje, recimo prema baroku. Zamislite barokne orgulje kako brzo ispucavaju tonove na Iron Maiden podlozi. Ovakvoj glazbi se mora priznati ponos, ovo je totalno ponosna mjuza ratnika koji se ne predaje. Tipovi izgledaju kao da su izašli iz 'Gospodara prstenova', čak imaju i robu u tom điru. Da su svirački superiorni, definitivno jesu, zbilja odlično repetiraju i u glazbenom, ali i vokalnom smislu. Ratničko-ljubavni tekstovi tipa "Leave with the first light/Go when you still see the moon/Run for the sunlight/Gate is now open for you" se super uklapaju u ovakvu koncepciju. Naravno bilo bi još bolje kad bi tekstovi bili na nekom od skandinavskih jezika. Bio bi to pun pogodak. Ipak sve u svemu that's not my cup of tea, dapače, recimo ovom prilikom da uopće ne pijem čaj.

Ovaj bend mi je tipičan primjer užasno velikog glazbenog znanja iz kojeg niti u jednom trenutku nije isplivao onaj prirodni ugođaj kojeg glazba daje i u svojim najgorim formama. Opet na kraju krajeva, sigurno ima puno ljudi koji ovako nešto osjećaju do bola, za mene je to samo neki čudni svijet perfektnih svirača koji izvode glazbu s kojom se nikako ne mogu poistovjetiti.

Tvrtko Barišić
tvrtko@monitor.hr
28. srpnja 2003.