MATCHBOX 20: 'MORE THAN YOU THINK YOU ARE'
(Atlantic/Dancing Bear; 2002.)
Prije sedam godina nazivali su ih one-hit wonder bendom, a usput su im dodali i etiketu post-grungea. Ne treba ni spominjati da niti jedno od spomenutog nema veze s apsolutnom ničim. Matchbox Twenty su u tih sedam godina izdali tri studijska albuma, te u potpunosti osvojili američko tržište. Kao da je to nešto teško?! Da se nisu proslavili tek preko noći govori i činjenica da im se prvijenac krvavo gurao kroz ljestvice gotovo tri godine, da bi sve oči bile uprte na njih kada glavna faca Rob Thomas snimi pjesmu 'Smooth' sa Santanom. I upravo je to polazište za svu famu oko ovog benda koji se zapravo i nema s čim hvaliti. Najveći njihov doseg je drugi album 'Mad Season', jedini prosječan uradak vrijedan nekog većeg spomena.

Dok slušam 'More Than You Think You Are' mogu pomisliti da nema ništa novo u glazbi, ali novo je to što je sve staro, samo još lošije nego je to znalo biti i prije. Nije sasvim sigurno je li to nastalo od činjenice da je cijeli bend po prvi put pisao pjesme, jer poznavajući Thomasa, kroz njegove izjave da je sve bilo po njegovom pred nama bi sigurno bio neki slušljivi cmokavi pop albumčić sa eventualno jednim ili dva superhita za masovnu publiku koje čine vrištajuće tinejdžerke. Zapravo, ako će netko uočiti išta vezano za ovaj album to je onda singl 'Disease', vjerojatno i jedina prosječnost na cijelom uratku, od kojeg se brojnim air-playjevima kako na radio postajama tako i na televiziji pokušava napraviti nesuđeni hit.

Na kraju, pravi dojam koji ostavljaju nimalo zanimljive, jednolične, bezmelodijske pjesmice jest taj da se slavni peterac izgubio negdje na putu između komercijalnog imidža i želje da zarone u nešto, kao fol, alternativnije vode. Konačan rezultat: album koji će pop konzumenti vrlo brzo zaboraviti, a obožavatelji drage volje ne prisjećati se.

Mario Marušić
marusic@monitor.hr
9. svibnja 2003.