HLADNO PIVO: 'ŠAMAR'
(Dancing Bear; 2003.)
Od ove nove rock revolucije profitirala je čitava armada mladih rock bendova. Pričaju ljudi s prve fronte i iz prve ruke kako je, na Zapadu naravno, dovoljno osnovati bend da bi zakazali koncert ili čak manju turneju. Za tri tjedna već im na vrata kuca manager, a za tri mjeseca imaju izdavački ugovor. Malo fame, dobro ime i zanimljivost bilo kakve vrste dovoljno je da se bend probije u b-ligu i dobro se pozabavi, a možda i nešto zaradi. Stariji bendovi su isto profitirali jer novi slušači žele provjeriti otkud je potekla nova glazba pa se čak neki pokojni i prilično zaboravljeni bendovi opet okupljaju i žele svoju porciju torte. A torta je stvarno velika jer techno zbilja više nitko ne sluša. Jedino ovaj naš obronak Balkana ne spada ni u kakve trendove. Dok se vani štancaju vagoni bendova pa makar i prosječnih, kod nas (ne) reagiraju kao da se baš ništa ne događa i kao da se ništa nije promijenilo tako da ta ogromna rock revolucija ne ostavlja ovdje nikakvog traga, gotovo ništa se ne objavljuje i ništa se ne događa. Od sve te revolucije izgleda da koristi imaju tek rijetki. Hladno Pivo među prvima. Održali su neku reputaciju, nisu se raspali i sada, u savršenom trenutku, vratili su se s dobrim albumom - zabavnim i pametnim, plesnim i duhovitim.

Još od davnih dana albuma 'Džinovski', Hladno Pivo nisu bili toliko zanimljivi kao sada, a opet im je opalilo da budu neopterećeni. Nisu baš toliko ogorčeni i ozbiljni kao na početku, nego su iskreni laganini hedonisti i uopće to ne pokušavaju sakriti. A i zašto bi? Punk im je sada zamijenio ska, filozofiranje je zamijenjeno uživanjem, a mijenjanje svijeta zamijenili su za mijenjanje praznih za pune pive. Pjesme im (kao u doba ispisivanja njihovih tekstova na posljednje stranice bilježnica) pričaju svaka svoju malu životnu pričicu i dok slušam 'Šamar' nemam prečesto potrebu stisnuti skip. Osim u dva slučaja - ljetno dosadnog i potrošenog promašaja 'Ljetni hit' i naredne 'Samo za taj osjećaj'. Ostatak albuma su prave male genijalnosti, Pjesme, s glavom i repom i nekakvim smislom. Kratke su to priče s refrenom, a govore o koječemu: previše trpljenom nasilju u obitelji kao u 'Šamar', praznoći repera (s Edom Maajkom u gostima) u 'Teško je ful biti kul', o prenošenju života u glazbu u fenomenalnoj 'Soundtrack za život', o besmislu zatvaranja životinja u 'Cirkus', neonacistima u 'Frizerska pjesma', antibirokratskoj 'Čekaonica', makrogospodarskoj 'Zimmer frei', jednostavno ljubavnoj 'Jednim osmjehom' ili genijalnoj 'Mlohava čuna', pravoj pravcatoj himni o neuspjeloj erekciju otpjevanoj uz temu 'Let It Be' Beatles. Generalno, Hladno Pivo zvukom sad malo više naginju ka ska punku ili eventualno light punku. Otprilike kao kad bi se Bad Religion malo manje ozbiljno shvaćali.

Deset godina kasnije opet imam potrebu prepričavati o čemu to Hladno Pivo pjevaju. U međuvremenu kao da su bili nabadali naslijepo i trudili se nešto reći, a iskreno nisu znali što bi. Sada se ne trude biti nešto jako pametni nego su domišljati i zabavni, a u neku ruku su i u pravu. Još su puni i harmonija kao stvorenih za skupno pjevanje na srednjoškolskim zabavama. A postoji li išta bolje od tog u životu?

4. srpnja 2003.

'Istočno od Gajnica'