CONTRIVA: 'IF YOU HAD STAYED…'
(Indigo; 2003.)
Osjećate malaksalost? Radite prekovremeno? Završili ste medicinu, ali ste tek onda shvatili da želite biti frizer? Reklame imaju moć! Kolege na poslu iskorištavaju vašu plahost? Prijatelji ne znaju ni sebi kako da pomognu, ali ste sretni što imate njihovu podršku. Svemir nekako za vas ima limitirane mogućnosti. Svaki dan čini vam se mrvicu prazniji od prethodnog. Ne znate se boriti za sebe. Niste sposobni promijeniti svijet. Gaze vas gluplji od vas. Depresija i frustracije s vama rado ćaskaju. Civilizaciju vode fudbaleri, brze droge i spolne bolesti. Život se urotio protiv pameti. Nakon napornog dana dolazite doma i u 'If You Had Stayed' nalazite utjehu.

Njihove ljupke melodije vas miluju, tješe da nije samo vama teško i stvaraju štit oko vašeg umornog srca. Melodije prepričavaju sve vaše frustracije, nesigurnosti i pogrešne odluke. Oni vas razumiju. Više niste sami jer muzički spoj njihovih instrumenata čini vašu osobnu stražu. Polako, polako i onda brzo, brže, melodijska postava vaše srce ispunjava nekom neobjašnjivom srećom. Bit će sve u redu. Dobri će pobijediti loše, glupi će izgubiti položaje, znanje će pobijediti ignoranciju, ubojice će završiti u zatvoru, Bandić će platiti za svoja nedjela, fudbaleri će platiti porez, imat ćemo autocestu i viši standard, Bush i Sadam zajedno će na pusti otok. Živio violinski ključ! Ukinimo Apaurine! Contriva vas baca u blaženi mir. Izbacuje iz vas svu nervozu i razočaranje. Savršeno za kišno popodne kada ste ionako odlučili ostati doma i prepustiti se dokolici. Savršen lijek protiv umora i napetosti. Psihijatrija u vašoj sobi.

'If You Had Stayed' je melankolija koja svira i na kraju dana donosi utjehu. Njihova gitara oslikava pejzaže, bas mudro smiruje tenzije, klavijature odnose sve negativnosti kojima ste dnevno izloženi. Poetika bez riječi, patetika bez ljigavosti, bol bez suza tvore Contriva svijet. Opuštenost i lakoća postojanja vas ispunjavaju. Svijet se nikada nije činio jednostavnijim. Svatko je priča za sebe. Contriva je lijek protiv nemira. Potpuno im se prepustite!

Ivana Markov
ivana@monitor.hr
31. ožujka 2003.