COLD: 'YEAR OF THE SPIDER'
(Island/Aquarius: 2003.)
Čudnu priču pričaju Cold. Godinama već na pola koraka od totalnog buma i komercijalnih vrhunaca, ali opet, uvijek je falio taj korak, pola koraka. 1998. uz pomoć Fred Dursta izdaju istoimeni prvijenac i stječu malo kultno sljedbeništvo među post grunge/nu metal fanovima, no ostaju u sjeni drugih Durstovih pulena Staind koji već tada dostižu velike tiraže i rasprodaju sve veće dvorane. 2000. izlazi puno bolji i kvalitetniji '13 Ways To Bleed On Stage', koji se do danas prodao u SAD u 430 000 primjeraka. No i dalje je ostao ogroman jaz između američkog tržišta i ostatka svijeta za Cold. U Americi su sve veći i sve bolji, no po nekim mojih informacijama u Europu nikada nisu došli, a ni ostatak svijeta ne reagira baš najbolje na njihov zvuk.

U međuvremenu se dosta toga promijenilo. Staind su postali preogromni, Puddle Of Mudd (opet Durstovi prsti) su razvalili top liste širom svijeta, a Nickelback su učinili isto to, samo još puta deset. A sve je to spektar zvuka u koji se Cold mogu bez problema uklopiti. Upravo stoga 'Year Of The Spider' pomno je i dugo pripreman, datum izlaska odgađan mu je nekoliko mjeseci, a najavni singl 'Stupid Girl' pušten je na radio dovoljno rano da zagrije ekipu za album. No, sam album nije vrijedan tolike pompe i natezanja, te je kvalitetom negdje u rangu sa svojim prethodnikom. Sve počne simpatično i pjevno sa 'Remedy', da bi se uskoro pojavio i glavni problem ovakve glazbe, a to su prebanalni i tupi tekstovi, na grunge foru, samo sa još jače dodanim klišejom. Tako frontmen Scooter Yard pjeva "Please cure my tragedy" ili "Don't tell this world that I don't belong". Posljednji je stih inače iz možda i najjače pjesme ovdje 'Don't Belong'. Zanimljivo je da su momci ipak preimenovali u zadnji čas pjesmu 'Kurt', te se spomenuta sada zove 'The Day Seattle Died'. Zanimljivo, Staind ovih dana izdaju album na kojem će se naći skladba 'Layne'. Eh, živio grunge. Dobro da su Vedder i Cornell još živi, inače bi možda pjesme Nickelback i Puddle Of Mudd nosile njihova imena.

No, nije u svakom slučaju loš taj Cold. Kao što nije ni onoliko dobar koliko bih ja htio da bude. Par preslušavanja i onda na policu skupljati prašinu. Do neke sljedeće jesni, kiše, zgodnih klinki, tužnog života, debilnih ljudi…i svega drugog što na pamet pada uz 'Year Of The Spider'.

16. svibnja 2003.

MTV podsite

Cold vojska