B. GIZZLE: 'LIVIN' LEGEND'
(Chopper City/Koch/Universal/Aquarius; 2003.)
Za hip-hop je, kao za ljubav ili rat, potrebno dvoje (minimalno). Potreban je jedan koji će freestyleati i jedan koji će producirati (iako je najčešće u ovim ulogama više od po jedne osobe, a rijetko samo jedan u obje - Eminem je takva iznimka) i ako kiksa jedan, onda kiksa sve. B.Gizzle je čovjek za mikrofonom i s flowom tečnim kao Amazona, ali su mu producenti kastrati bez imalo smisla za stvaranje i mrvice uzbuđenja, a ni ne razumiju baš najbolje svog gangsta momka u crnom.

B. Gizzle je mladac od sitnih 22 godine iz Now Orleansa u Louisianni (domovini takvih muzičara kao što su Master P, Down, Britney Spears...) i dosad je promijenio hrpicu imena, a i kojeg izđača. Od rođenog imena Christopher Dorsey, preko Baby Gangsta, Lil' Doogie pa do posljednjeg B.G. požnjeo je masan i slasan uspjeh dvijetisućite s 'Checkmate'. To mu je bio posljednji album za Cash Money, a zaradivši Matom svima ondje penziju osnovao je svoju izdavačkuz kuću Chopper City Records. 'Livin' Legend' mu je prvi album kojeg je objavio za svoju tvrtku.

B. Gizzle je odličan MC, vrti rime ležerno, ritmično i rimovito (prepametan nije) i definitivno zaslužuje bolje tektonične techno-funk podloge kakve mu sadašnje jadnjikavo pokušavaju biti i onda bi uskočio u ligu koje je dostojan (Fabolous je recimo ondje). Ali njegov čovjek za produkciju, stanoviti Kidd odvrtio je na ovom albumu u osnovi jednu dugu lošu podlogu. Jedan te isti jako-bih-htio-biti-ali-nisam plesni ritam provlači se stalno i opet, a prati ga tek poneki primitivan melodični sempl za kojeg se pitam da li da ga udostojim takvom karakterizacijom. Što postane naporno već nakon dvije tri pjesme, a ne nakon 18. A album još ima dodatni, bootleg disk s još 17 novih stvari, svojevrsnih b-strana koje nisu bile vrijedne prvog CD-a. Malo veselja doduše unose gostujući MC-jevi Hakim, Gar, Red i pjevajuća djeva Wyndi, kao i pokoja pošalica na račun bivšeg izdavača Cash Money i nabrajanje najvrućih teta sa scene (Beyonce, Alicije, Ashanti, Left Eye...), ali u 145 (ej stočetrdesetipet!!!) minuta glazbe ne bi me razveselile ove tete ni da su žive preda mnom.

Kad zaobiđem groznu naslovnicu (tko to uopće više gleda?) i bacim se na zvučni sadržaj 'Livin' Legend' poželim nešto što bi se nazvalo anti-karaoke: glazbu bez glazbe, ali sa vokalima. Moja bi pluća proizvela slušljivije podloge. Zaslužuješ ti puno bolje B.G.!

26. travnja 2003.

Koch Entertainment