SEPULTURA: UNDER A PALE GREY SKY
(Roadrunner / Dinaton; 2002.)
Ni Soulfly ni Sepulturi u zadnje vrijeme ne ide najbolje - ljudi ih ne slušaju, nemaju više baš nekog značaja i polako ih se smješta u prošlost, gdje bi zbilja i jedni i drugi mogli uskoro završiti raspadima koji ne bi nit iznenadili ni razočarali. Max Cavalerin Soulfly se još nekako i drži samo zbog kredibiliteta kojeg bendu pruža njegova debela dreadlocks pojava i zbog jednostavne činjenice da ipak pokušavaju napraviti nešto novo (što su uspjeli samo s prvim od tri albuma), ali Sepultura se srozala na razinu demo benda kojeg ne slušaju čak ni stari fanovi i dalje zainteresirani za glazbu općenito. Mislim, toliko su se spustili da ih je izbacio njihov izdavač Roadrunner u čijem su okrilji godinama bili. Sepultura je sada bend bez publike, bez dobre glazbe, bez glave, ali s imenom kojeg održava stara slava. Ali to je jedna druga Sepultura koje je sadašnja samo sjena.

'Under A Pale Grey Sky' je snimka koncerta Sepulture održanog u Londonu 16. rujna 1996., na samom kraju turneje na kojoj su promovirali album 'Roots' i posljednjeg na kojem je sudjelovao Max Cavalera, frontmen, gitarist i pjevač koji je uskoro napustio bend nakon trvenja s bratom Igorom, bubnjarem benda i osnovao Soulfly. Tada je krenulo nizbrdo ovom bendu, valjda najvećoj brazilskoj grupi svih vremena u rock glazbi. Zato se na ovaj album i može gledati kao na pokušaj da se zaradi nešto para na nu-metal zvijeri, a možda i kao na pokušaj privlačenja pozornosti zbog nekih budućih projekata.

'Under A Pale Grey Sky' čine dva CD-a sa sveukupno skoro dva sata glazbe, a najveći dio zauzimaju pjesme s 'Roots', albuma kojeg su tada i promovirali, nađe se dosta razarača s 'Chaos A.D.', a prethodnih osam godina glazbene karijere za kojih su objavili četiri albuma i jedan EP predstavlja pokoja pjesma. Ono što ovaj album razlikuje od imaginarnog best ofa Sepulture je to što je ovo ipak malo duži album i sadrži manje popularne pjesme koje se na zbirci hitova nikako ne bi našle pa su tu, osim očekivanih 'Roots Bloody Roots', 'Territory', 'Ratamahatta' i 'Refuse/Resist', i takve divne relikvije poput 'Troops Of Doom', 'Arise', 'Mass Hypnosis' i 'Dead Embryonic Cells' te obrade - 'Orgasmatron' Motörhead i 'We Gotta Know' Cro-Mags. Okej, od studija pa do pozornice ove su pjesme izgubile dosta od svoje dorađenosti i produkcijske punine, a malo su dobile i na brzini, ali i dalje je prisutan njihov ključni sastojak - moć.

Sada Sepultura je smiješna pojava, Soulfly je došao do granice smislenog sa smiješnim, ali u doba kada je snimljen ovaj album Sepultura je bila sjajan, poznati bend koji je sa svoja dva albuma ('Chaos A.D.' i 'Roots' i kasnije prvim Soulfly albumom) postavio temelje glazbi koja će se kasnije zvati nu-metal, breed i šta-ti-ja-znam kako. Okej, neću reći da su Sepultura ono što su Black Sabbath općenito žestokoj glazbi, ali nisu ni baš jako puno manje. Brazil nije prvak svijeta samo u nogometu, znate!

13. prosinca 2002

Copyright © 1996. - 2002. Internet MONITOR

Fan site