SAINT ETIENNE: 'FINISTERRE'
(Mantra/Dallas; 2002.)
Izgleda da su Saint Etienne na ovom albumu odlučili biti nešto plesniji nego što su to bili ranije. Ipak, kada govorimo o Saint Etiennu treba reći da su oni totalni rodonačelnici svog stila. Sophie Baxter i Moloko su piškili u gaće kada su imenjaci u prošlosti velikog francuskog nogometnog kluba razarali.

'Amateur' s početka albuma je još jedna u nizu feminiziranih robotskih pjesama. Ritmika je zakon, sve više me podsjeća na stare SF filmove iz osamdesetih. Ipak na 'Language Lab' Saint Etienne se vraćaju svojoj sjetnoj tematici, u điru "ja sam mala pastirica i vodim krave na pašu u mirno poslijepodne", s naglaskom na mogućnost ratnih razaranja ('Moje pjesme, moji snovi'). Nakon toga slijedi polu hip-hop numera 'Soft Like Me' koja me iznenađuje pošto im nikako ne paše, više zvuči kao Chumbawumba, što je jako loše. Kao da su se odlučili za miješanje istih stilova kao Telepopmusik, koji to ipak bolje rade. Sva sreća je da se na sljedećoj 'Summerisle' vraćaju laganijem tempu i akustičnom ugođaju.

Tek me šesta 'Stop And Think It Over' podsjeća na Saint Etienne kakvima ih doživljavam. Ipak, na ovom albumu me najviše živcira što je naglasak na ritmici, a ne na melodiji i ugođaju, tako da aranžmansko građenje pjesama ponekad podsjeća na Abbu, što mi stvara u glavi slike Eurovizije. To je najočitije u pjesmi 'B92'. Vidim ljude u svjetlećoj robi i čizmicama, zamagljenu kameru i pada mi mrak na oči. Ipak, bolje mi izgleda kad si zamislim da ljudi plešu na Saint Etienne nego na neki od milijardu pseudo-disco-revival-pop projekata.

'The More You Know' i 'Finisterre', pjesme s kojima završava album ostavile su na mene najveći dojam, dok glas s britanskim naglaskom na početku svake pjesme u điru kazete za učenje engleskog zbilja nije trebao. Možda je to njima for a, ali mene su dok sam bio mali previše šopali sa takvim kazetama tako da mi pomisao na vježbe za učenje engleskog ni iz jednog kuta ne može stvoriti bilo kakav pozitivan ugođaj na koji su ciljali.

Tvrtko Barišić
tvrtko@monitor.hr
24. prosinca 2002